۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
انعقاد ۲ تفاهم‌نامه همکاری برای توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در استان سمنان
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان خبر داد:

انعقاد ۲ تفاهم‌نامه همکاری برای توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در استان سمنان

سمنان- حسن‌پور، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سمنان از انعقاد دو تفاهم‌نامه همکاری برای توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در استان خبر داد و گفت: این تفاهم‌نامه‌ها با مشارکت اداره کل راه و شهرسازی و پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان منعقد شد.

سید یاسر حسن‌پور در گفتگو با خبرنگار بازار بابیان اینکه توسعه خدمات الکترونیکی و ارتباطی یکی از مهم‌ترین رویکردهای اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات است، اظهار داشت: برای تحقق این هدف دو تفاهم‌نامه همکاری بین این اداره کل با مشارکت اداره کل راه و شهرسازی و پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان منعقد شد.

وی افزود: برای برون‌سپاری خدمات به دفاتر پیشخوان خدمات دولت و شرکت پست استان و انجام خدمات مربوط به تکمیل فرآیند ثبت‌نام متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن، تفاهم‌نامه‌ای بین ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل پست استان و انجمن صنفی دفاتر پیشخوان دولت منعقدشده است.

عملیاتی شدن طرح سکوی تجارت الکترونیک در استان سمنان
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سمنان با اشاره به اینکه واگذاری بخشی از خدمات مربوط به طرح اقدام ملی مسکن با رعایت ضوابط قانونی به دفاتر پیشخوان و اداره کل پست استان از مفاد اصلی این تفاهم‌نامه است، تصریح کرد: در این خصوص نظارت‌ها از سوی اداره کل با جدیت انجام می‌شود.

حسن‌پور با تأکید بر اینکه تعداد دفاتر استان سمنان تا یک ماه آینده به ۵۰ عدد ارتقا می‌یابد، یادآور شد: این اداره به‌عنوان دبیرخانه دفاتر برای هر نوع همکاری در راستای برون‌سپاری تمامی خدمات از تمامی ادارات در سطح استان آمادگی دارد.

وی در ادامه بابیان اینکه تفاهم‌نامه دیگری در راستای حمایت از کسب‌وکارهای حوزه فناوری اطلاعات با پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان منعقد شد، اضافه کرد: عملیاتی شدن طرح سکوی تجارت الکترونیک (ستاپ) باهدف حمایت از شرکت‌های بومی استان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ازجمله اقدامات مهم این نهاد بود.

طرح‌های حمایتی اداره کل ارتباطات استان سمنان از استارت آپ‌ها
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سمنان با تأکید بر اینکه این تفاهم‌نامه برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های ارتباطی و پستی در راستای حمایت از کسب‌وکارهای بومی استان منعقدشده است، خاطرنشان کرد: استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های نوپا و کسب‌وکارهای فعال در زمینه تجارت الکترونیک و فروشگاه‌های اینترنتی بر اساس این تفاهم‌نامه از زیرساخت‌های پستی در سطح استان بهره‌مند می‌شوند.

حسن‌پور با اشاره به حمایت ویژه دستگاه‌های تابع این اداره کل از استارت آپ ها و شرکت‌های نوپا تجارت الکترونیک در استان بیان کرد: تأمین فضا، اعمال تعرفه‌های مناسب، حل مشکلات بسته‌بندی و تسهیل در ارسال مرسولات فروشگاه‌های اینترنتی به مشتریان ازجمله طرح‌های حمایتی از این مجموعه است.

وی  شناسایی مشکلات و موانع موجود در مسیر کسب‌وکارهای حوزه فناوری اطلاعات را در دستور کار دانست و گفت: تلاش برای هموار شدن مسیر رشد آن‌ها و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای توسعه این حوزه از اولویت‌های اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان است.

کد خبر: ۳۳٬۶۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha