۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶
لزوم تمدید قراردادهای اجاره املاک مسکونی استیجاری
مدیرکل بازرسی مرکز توسعه حل اختلاف اعلام کرد

لزوم تمدید قراردادهای اجاره املاک مسکونی استیجاری

آرمندی، مدیرکل بازرسی مرکز توسعه حل اختلاف گفت: با توجه به شرایط اقتصادی ناشی از کرونا و تحریم‌های ظالمانه، باید از اقشار آسیب پذیر حمایت شود.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، شمس آرمندی گفت: یکی از این اقشار آسیب پذیر مستاجران هستند که بنا بر مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، همه قراردادهای اجاره مربوط به املاک مسکونی که ۸ تیر ۹۹ منقضی شده و تمدید نشده اند، با شرط عدم توافق طرفین و تمایل مستاجر به ادامه اجاره، به صورت خودکار این قراردادها تمدید می‌شود. تا سه ماه پس از اعلام رسمی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی مبنی بر پایان شیوع کرونا و اتمام شرایط اضطراری این قراردادها معتبر خواهد بود.

شمسی ارمندی در ادامه اضافه کرد: در همین مصوبه استثناء‌هایی در نظر گرفته شده است؛ چنانچه ملکی به طور قطعی و رسمی مورد معامله قرار گرفته باشد از تاریخ انتقال سند مستاجر تا دو ماه مکلف به تخلیه است.

وی اظهار کرد: مستاجرانی هم که به تعهدات خود عمل نکنند به تشخیص مرجع صالح مبنی بر عدم اجرای تعهدات، این‌ها مشمول حمایت مصوبه نمی‌شوند و باید تخلیه کنند.

وی افزود: چنانچه مستاجر با مبلغ اجاره‌ای که ستاد معرفی کرده است، موافقت نکند این هم مشمول حمایت مصوبه نیست و قابل تخلیه است.

شمس عنوان کرد: به اعضای شورا و بخصوص قضات شورا تاکید می‌شود در خصوص اجرای دقیق این مصوبه دقت لازم را به خرج دهند و پیشنهاد می‌شود شعب ویژه سازش در امور موجر و مستاجر در مجتمع‌های قضایی تشکیل شود یا بعضی شعب را که تخصص بهتری در این زمینه دارند به این منظور اختصاص دهند.

وی تصریح کرد: دوایر اجرای احکام نیز دقت کنند احکامی که صادر شده و به اجرا رفته است نیز تا حدودی که مقررات این مصوبه اجازه می‌دهد رعایت کنند. مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در حکم قانون و رعایت آن لازم است.

کد خبر: ۳۳٬۶۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha