۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴
افزایش ۳۰ درصدی درآمدهای مالیاتی
معاون حسابرسی امور مالیاتی استان تهران خبر داد

افزایش ۳۰ درصدی درآمدهای مالیاتی

ابراهیمی، معاون حسابرسی امور مالیاتی شهر و استان تهران از افزایش ۳۰ درصدی میزان درآمدهای مالیاتی طی چهار ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، «محسن ابراهیمی» ضمن اشاره به نحوه دریافت مالیات از مشاغل خرد افزود: طبق بخشنامه صادر شده برای مشمولانی که به موجب قانون تا ۳۰ برابر حداقل معافیت یعنی ۹۹۰ میلیون تومان در سال فروش داشته اند تسهیلاتی در نظر گرفته شده است.

وی اظهارداشت: کسانی که در سال گذشته تا دو میلیون تومان مالیات داده اند امسال نیز همان میزان مالیات را باید بپردازند و بر مازاد آن به ترتیب با چهار درصد و هشت درصد افزایش مالیات اعمال خواهد شد.

معاون حسابرسی امور مالیاتی شهر و استان تهران ادامه داد: تلاش شده با حداقل افزایش میزان مالیات رضایت مشمولان جلب شود که این مهم به فعالیت های خرد که نیازی به داشتن اسناد و مدارک چندانی ندارند، مربوط می شود.

وی همچنین گفت: اما برای کسانی که دارای درآمدهای بالایی هستند امسال میزان مالیات بر اساس اسناد و مدارک ارائه شده محاسبه خواهد شد.

ابراهیمی افزود: بر این اساس اطلاعاتی که از سامانه ها دریافت می شود با ابرازیه های مودیان مقایسه می شود اگر اعداد ابراز شده به ارقام به دست آمده نزدیک باشد بدون رسیدگی اظهارنامه این مودیان مورد پذیرش قرار می گیرد.

وی اظهارداشت: اگر ابرازیه های مدنظر به اطلاعات به دست آمده نزدیک نباشد ضمن رسیدگی به پرونده های مالیاتی مزبور، مودیان مدنظر مشمول جریمه خواهند شد.

معاون حسابرسی امور مالیاتی شهر و استان تهران ادامه داد: با وجود این، کسانی که در ارائه اظهارنامه های مالیاتی خود صداقت بیشتری دارند کمتر وارد بوروکراسی اداری خواهند شد.

وی با تاکید براینکه چندگونه معوقه های مالیاتی وجود دارد، گفت: یک سری معوقات به فرارهای مالیاتی سازمان یافته مربوط می شود که با نجام معامله های صوری به وجود می آید.

ابراهیمی در ادامه افزود: پرونده های مربوط به چنین فرار های مالیاتی در دادگاه ها مطرح و منجر به دستگیری تنی چند از فراری های مالیاتی شده چرا که این افراد ضمن فرار مالیاتی اتهام هایی مانند جعل و کلاهبرداری نیز داشته اند.

وی با بیان اینکه برخی از معوقه های مالیاتی عادی است، اظهارداشت: برخی افراد هم قصد پرداخت مالیات ندارند چنین افرادی هنگامی که به مرحله بازداشت اموال می رسد یا اموال خود را به فروش رسانده و مالیات را پرداخت و یا اینکه با تقسیط مالیات خود را پرداخت می کنند.

معاون حسابرسی امور مالیاتی شهر و استان تهران ادامه داد: از سال ۹۵ طبق قانون مالیاتهای مستقیم کسانی که در حال ساخت و ساز هستند نسبت به سودی که منتفع می شوند باید مالیات پرداخت کنند.

وی ضمن اشاره به اینکه طبق آیین نامه کسانی که از سال ۹۵ مجوز دریافت می کنند مشمول قانون مزبور هستند، گفت: به ابرازهای های مشمولانی که اظهارنامه های خود را ارائه کرده اند رسیدگی می شود اما به پرونده های کسانی که اظهارنامه ارائه نداده اند با کسب اطلاعات از شهرداری ها رسیدگی خواهد شد.

ابراهیمی در پایان به رادیو اقتصاد یادآور شد: کسانی که به قصد تجارت سکه خرید و فروش کرده اند باید اظهارنامه های مالیاتی خود را ارائه دهند و مالیات پرداخت کنند.

کد خبر: ۳۳٬۶۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha