۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷
نیمه اول سال رشد اقتصادی مثبت را تجربه کرد
رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد:

نیمه اول سال رشد اقتصادی مثبت را تجربه کرد

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به رشد ۹.۵+ درصدی کشاورزی، رشد ۰.۴+ درصدی گروه صنعت و معدن و رشد ۱.۴- درصد خدمات در تابستان، گفت: در مجموع رشد ۰.۵+ درصدی برای نیمه اول سال ثبت می شود.

به گزارش بازار، عبدالناصر همتی با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی با عنوان «یک خبر و یک تقدیر و یک نظر» نوشت: خبر خوب و امیدوارکننده! رشد مثبت تولید ناخالص داخلی بدون نفت، در شش ماه اول سال ۱۳۹۸ است. در سه ماهه دوم سال، شاهد رشد ۹.۵+ درصدی کشاورزی و رشد ۰.۴+ درصدی گروه صنعت و معدن و رشد ۱.۴- درصد خدمات بودیم.

بنابراین، با ثبت رشد ۰.۶+ درصد در سه ماهه دوم سال، در مجموع رشد ۰.۵+ درصدی برای نیمه اول سال ثبت می شود. بخش نفت نیز شرایط خاص خود را دارد.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین در ادامه به موضوع تثبیت بازار ارز اشاره و اعلام کرد: حضور محکم بانک مرکزی و مدیریت اصولی و علمی بازار ارز یکبار دیگر ثبات نسبی را به بازار برگرداند. از همراهی مردم عزیز، که فضای لازم را به سفته بازان و دلالان ندادند و همراهی لازم را با بانک مرکزی داشتند، قدردانی می کنم.

 رئیس کل بانک مرکزی در بخش ارائه نظر خود نیز نوشت: نظر، مربوط است به سرنوشت دو لایحه پالرمو و CFT. یقین دارم اعضای مجمع محترم تشخیص مصلحت نظام، حتما حساسیت موضوع و ضرورت تداوم مناسبات بانکی و پولی در شرایط تحریم را در نظر می گیرند. بپذیریم که بانک مرکزی، در حدی که در این شرایط بسیار سخت و حساس، تکلیف دارد، حقی هم در تصمیم سازی داشته باشد.

کد خبر: ۳۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha