۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۴
واحد های فرآوری مواد معدنی در آذربایجان غربی ایجاد می شوند
رییس سازمان صمت آذربایجان غربی:

واحد های فرآوری مواد معدنی در آذربایجان غربی ایجاد می شوند

ارومیه- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از ایجاد واحدهای فرآوری مواد معدنی در استان به منظور جلوگیری از خام فروشی خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، غلامرضا بابایی ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از منابع تکاب با اشاره به اینکه جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی جهت ایجاد ارزش افزوده برای استان ضروری است، گفت: خروج مواد معدنی به شکل خام از استان ضربه اساسی بر بنیان ها و درآمد های اقتصادی استان و حتی کشور وارد می کند.

وی افزود: بر همین اساس ایجاد واحد های فرآوری مواد معدنی در مناطق معدن خیز در سرلوحه اقدامات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان است.

بابایی با تاکید بر ایجاد تعادل بین بهره برداری از معادن و حفظ محیط زیست گفت: حفظ منابع طبیعی مانعی بر سر راه فعالیت‌های معدنی ایجاد نمی کند. فعالیت‌های معدنی نیز باید توجیه و ارزش اقتصادی داشته باشند و همچنین با استفاده از روش‌های صحیح معدنکاری که کمترین تخریب را در پی دارد، انجام شوند.

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی تأکید کرد: بهره‌برداری از معادن با ‌روش‌ها و متدهای جدید و بهره مندی از فناوری، تکنولوژی، دانش و علم روز دنیا ضمن اینکه موجب حفظ محیط‌زیست می‌شود، از ایجاد تخریب زیستی نیز ‌جلوگیری می‌کند.

فعالیت دو معدن بزرگ طلا در تکاب
در این بازدید معاون امور معادن وصنایع معدنی سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی نیز گفت: در شهرستان تکاب ۶۰ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با حجم سرمایه گذاری بیش از یک هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال با استخراج سالانه یک میلیون و ۸۴۰ هزار و ۹۷۵ تن انواع مواد معدنی برای یک هزار و ۳۸۴ نفر بصورت مستقیم زمینه اشتغال را فراهم کرده است.

پریسا عابدپور عنوان کرد: دو معدن  بزرگ طلا در این شهرستان فعال است که سالانه یک میلیون و ۸۵ هزار تن مواد معدنی طلا را استخراج و در سر معدن نیز فرآوری می کنند، این واحد ها با سرمایه گذاری یک هزار و ۱۸ میلیارد ریال زمینه اشتغال مستقیم را برای ۷۱۵ نفر مهیا ساخته اند.

وی افزود: برای جلوگیری از خام فروشی انواع سنگ های تزیینی استخراج شده از شهرستان تکاب یک واحد سنگبری بزرگ مقیاس احداث خواهد شد که مواد استخراج شده بعد از فرآوری از این شهرستان خارج شود و ارزش افزوده آن نیز به این شهرستان بازگردد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن وتجارت استان اضافه کرد: اقدامات زیرساختی خوبی هم در منطقه از محل وصول درآمد های حقوق دولتی معادن شهرستان تکاب از جمله برق رسانی، آب رسانی و راه های دسترسی به معادن ایجاد شده است که روستا های موجود در مسیر نیز از این زیر ساخت ها بهره مند شده اند.

کد خبر: ۳۳٬۵۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha