۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۷
اعطای علامت استاندارد تشویقی به محصولات کشاورزی سیستان و بلوچستان 
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

اعطای علامت استاندارد تشویقی به محصولات کشاورزی سیستان و بلوچستان 

زاهدان - محبی، مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی سیستان و بلوچستان گفت: برای اولین بار علامت استاندارد تشویقی برای محصولات کشاورزی این استان صادر می شود.

مجید محبی در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: پروانه استاندارد تشویقی تحت عنوان نشان حد مجاز آلاینده ها در سال جاری برای برخی محصولات کشاورزی استان سیستان و بلوچستان از جمله سیب زمینی، پیاز و انبه صادر می شود.

وی با اشاره به اینکه محصولات کشاورزی شهرستان های ایرنشهر، قصرقند و چابهار در لیست اعطای این نشان قرار دارند، افزود: این نشان پس از انجام آزمایشات مختلف بر روی محصول به کشاورز اعطا می شود و ملاک تائید، کاهش میزان سموم و کودها در تولید محصول است.

مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی سیستان و بلوچستان ادامه داد: با این روش تولید محصولات کشاورزی ارگانیک و سالم در آینده ای نزدیک در این استان دور از انتظار نیست.

وی تصریح کرد: الزامات دریافت نشان، همزمان با دوره تولید هر محصول آغاز می‌شود و در این فرآیند اعطای پروانه نشان حد مجاز آلاینده ها و صدور پروانه مدیریت کنترل کیفیت جزو مسئولیت های سازمان ملی استاندارد است و اعطای کد شناسایی محصولات و آموزش و معرفی متقاضیان پروانه کنترل کیفیت وظیفه جهاد کشاورزی است.

محبی گفت: استاندارد در سال جهش تولید می تواند به عنوان بازوی مددکار و همراه بخش تولید و خدمات نقش آفرین باشد.

وی با اشاره به اینکه اجرای دقیق قانون نظام صنفی به منظور برخورد با تولید کنندگان متقلب و حمایت از حق مصرف کنندگان از اهمیت بالایی برخوردار است، بیانه کرد: استفاده از ظرفیت های سیاسی و فرهنگی برای حمایت از کالای ایرانی باید در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر: ۳۳٬۵۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha