۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵
وزیر اقتصاد پاسخگوی تخصیص ارز به «شرکتهای صوری» خواهد بود
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

وزیر اقتصاد پاسخگوی تخصیص ارز به «شرکتهای صوری» خواهد بود

موسوی، نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه دولت ارزهایی را به شرکت های حبابی و صوری و یک عده اختصاص داده گفت: سه شنبه وزیر اقتصاد و مدیران عامل بانکها در کمیسیون اقتصادی مجلس حاضر می شوند و به سوالات نمایندگان پاسخ خواهندداد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، اظهار کرد: کاظم موسوی نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: انحصار قطعاً در کشور تبعاتی دارد و البته معتقدیم که اگر جلوی این مسائل هم گرفته شود شاید به شمشیر دو لبه ای تبدیل شود و مشکلاتی را در داخل ایجاد کند.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس واردات کالاهای غیرضرور را اقدامی اشتباه خواند و گفت: خوب است که ما صادرات غیرنفتی داشته باشیم که الحمدلله داریم.

توسعه مناطق آزاد به صلاح کشور نیست
موسوی معتقد است که توسعه مناطق آزاد و واردات کالاهای غیرضروری در شرایط فعلی و سال جهش تولید به صلاح کشور نیست.

وی افزود: در حال حاضر معیشت مردم در تنگناست و ما باید فکر تأمین نیازهای ابتدایی مردم باشیم و در حوزه اشتغالزایی هم اقدام کنیم و اجازه ندهیم که کارگاه های تولیدی بسته شوند.

بی خبر از کارهای دولت نیستیم
نماینده مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر دلیل عدم ورود مجلس به حوزه هایی که به خاطر انحصار منجر به رانت شده گفت: گرچه مجلس یازدهم به تازگی شروع به کار کرده اما اینطور هم نیست که مجلس از مباحث و کارهایی که دولت انجام می دهد بی خبر باشد. ما از اقدامات دولت با خبریم و اطلاع داریم مخصوصاً کمیسیون اقتصادی مجلس که چکش کاری های زیادی برای واردات و صادرات انجام می دهد.

موسوی عنوان کرد: تلاش ما در مجلس و به ویژه کمیسیون اقتصادی این است که برای انحصار در حوزه های ارز و سکه و سه برابر شدن قیمت ملک بازدارندگی هایی را ایجاد کنیم.

وی در بخش دیگر اظهارات خود تأکید کرد: کسانی که صادرات غیرنفتی انجام دادند باید ارزهای بالای ۲۷ میلیارد دلار خود از آن سوی مرزها را به کشور برگردانند.

دولت به شرکت های حبابی و صوری ارز داده است
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه دولت ارزهایی را به شرکت های حبابی و صوری و یک عده اختصاص داده عنوان کرد: روز سه شنبه وزیر اقتصاد و مدیران عامل بانکها در کمیسیون اقتصادی مجلس حاضر می شوند و به سوالات ما نمایندگان پاسخ می دهند.

کد خبر: ۳۳٬۵۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha