۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰
نقدینگی بورسی باید به سمت طرح‌های نیمه تمام برود
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

نقدینگی بورسی باید به سمت طرح‌های نیمه تمام برود

قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بورس باید به سمتی رود که حباب قیمتی شکل نگیرد و نقدینگی به سمت تکمیل واحدهای نیمه تمام و شروع طرح‌های جدید حرکت کند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از دغدغه های مجلس برای استفاده از ظرفیت به وجود آمده در بورس گفت و بیان کرد: عمق بخشیدن به بازار بورس و تأمین مالی شرکت های بزرگ و همچنین هدایت نقدینگی ها به سمت تکمیل طرح های نیمه تمام و شروع طرح های جدید و واگذاری سهام نهادهای عمومی غیر دولتی و تکمیل طرح هایشان در شرایط فعلی از دغدغه های مجلس به شمار می روند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از ضرورت رشد بورس گفت و تأکید کرد: در بورس باید به سمتی حرکت کنیم که حباب قیمتی در آن شکل نگیرد و نقدینگی ها به سمت تکمیل واحدهای نیمه تمام و شروع طرح های جدید حرکت کند.

وی با تأکید بر اینکه باید روند ورود شرکت ها به بورس را تسهیل کرد، گفت: در این راستا بنا شده است قوانین موجود در این زمینه را اصلاح کنیم که شامل قانون حمایت از بازار سرمایه می شود. بخشی از آن نیز مربوط به دولت است و همان طور که مقام معظم رهبری اشاره کردند، باید کارگروهی جهت رفع موانع تولید ایجاد شود که این کارگروه نیز می تواند ورود کند.

قادری بیان کرد: اگر بتوانیم تأمین مالی طرح ها و پروژه های بزرگ را به بورس بسپاریم و فشار واحدهای بزرگ از بازار مالی و بانک ها کاهش پیدا کند، منابع بازار مالی در اختیار شرکت های کوچک قرار می گیرد.

در ادامه بهنام بهزاد فر رئیس مرکز آموزش و فرهنگ سازی بورس با تأکید بر اینکه برای اثر و عمق بخشی بیشتر بورس نیازمند اصلاح قوانین هستیم، گفت: در کل وضعیت بازار سرمایه شرایط خوبی دارد اما این نگرانی وجود دارد که اگر یک روز، رکود به وجود بیاید چه اتفاقی می افتد.

وی افزود: یک طرف بورس مردم و سرمایه گذاران و طرف دیگر سازمان بورس، مجلس، دولت و نهادهای نظارتی قرار دارند. به مردم توصیه می کنیم تمام زندگی شان را در سمت بورس قرار ندهند و کیفیت زندگی شان را با فروش خانه کاهش ندهند.

رئیس مرکز آموزش و فرهنگ سازی بورس با تصریح بر اینکه خیلی وقت ها سرمایه گذاری در بازه های کوتاه‌مدت و میان مدت لزوما سود ده نیست، عنوان کرد: سرمایه گذاری مفاهیم و دستورالعمل هایی دارد که اگر آن ‌ها را رعایت نکنیم دچار زیان می شویم.

کد خبر: ۳۳٬۵۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha