۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
طرح هادی در ۶۲۰ روستای لرستان اجرا می‌شود
مدیرکل بنیاد مسکن لرستان:

طرح هادی در ۶۲۰ روستای لرستان اجرا می‌شود

لرستان- رضایی، مدیرکل بنیاد مسکن لرستان با اشاره به بهره‌مندی ۴۴ درصد روستاهای لرستان از مزایای طرح هادی گفت: طرح هادی در ۶۲۰ روستای لرستان اجرا می‌شود.

مسعود رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به اجرای طرح هادی در استان اظهار داشت: براساس قانون، دولت مکلف کرده است طرح هادی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار تهیه و اجرا شود ولی به لحاظ شرایط اقتصادی کشور و تنگناهای مالی، این طرح بر زمین مانده و هنوز در همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار لرستان اجرا نشده است.

وی افزود: عملیات اجرایی طرح هادی را در ۶۲۰ روستا آغاز کرده‌ایم که در برخی روستاها در مرحله نهایی قرار دارد و در برخی روستاها در فاز اول و یا فاز دوم قرار دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان لرستان عنوان کرد: بالغ بر ۴۴ درصد روستاهای لرستان از مزایای طرح هادی بهره‌مند شده است و این عقب افتادگی و وقفه مربوط به دو یا سه سال گذشته بوده که خوشبختانه الان با نرم کشوری برابر شده‌ایم.

وی بیان کرد: منابع مالی اجرای طرح هادی از بودجه تملک دارایی استان‌ها ابلاغ می‌شود و در برنامه ششم سازمان برنامه و بودجه مکلف است پنج تا هشت درصد از اعتبارات تملک دارایی استان را برای اجرای طرح هادی اختصاص بدهند.

رضایی تصریح کرد: در راستای صدور سند روستایی تاکنون ۸۰ هزار سند در سطح استان صادر شده است؛ صدور سند روستایی کار مشترکی بین بنیاد مسکن و ثبت اسناد است و هرسال سهمیه‌ای مشخص می‌شود.

وی گفت: سهمیه امسال ۴ هزار سند در سطح استان است که امیدواریم با هماهنگی که با ثبت اسناد استان داریم این اقدام عملی و صدور سند برای چهار هزار روستایی صادر شود.

کد خبر: ۳۳٬۵۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha