۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴
رشد سهام شناور آزاد شرکت ها، عاملی برای تعادل تقاضا
مدیرعامل کارگزاری مبین سرمایه مطرح کرد

رشد سهام شناور آزاد شرکت ها، عاملی برای تعادل تقاضا

شریفی نیا، مدیرعامل کارگزاری مبین سرمایه با بیان اینکه تقاضای فعلی در بازار سرمایه نیاز به متعادل شدن دارد، اظهار داشت: مصوبه افزایش میزان سهام شناور آزاد شرکت های دولتی، یک گزینه برای این کار محسوب می شود.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، محمدعلی شریفی نیا، به مصوبه اخیر هیات وزیران اشاره کرد و گفت: تعیین حداقل ۲۵ درصد سهام شناور آزاد شرکت ها اقدامی در راستای تعمیق و یکپارچگی بازار است.

وی ادامه داد: این روزها که میزان توجه مردم و فعالان اقتصادی به بازار سرمایه دو چندان شده چنین مصوبه ها و اقداماتی حیاتی است و تمکین شرکت ها به آن نیز الزامی است.

مدیرعامل کارگزاری مبین سرمایه بیان کرد: از آنجایی که حجم بالایی از سهامداران نوپا وارد بورس شده اند، چنین اقدامی کمک حالی برای خرید و فروش دقیق تر و پاسخ به عطش تقاضای کنونی در بازار هم خواهد بود .

وی اظهار کرد: برآوردها حاکی است که عرضه سهام شناور شرکت ها مبلغ قابل توجهی نقدینگی در اختیار بازار سهام قرار می دهد که حجم بالای تقاضای سهام را تا حدود زیادی متعادل کند.

شریفی نیا نوسانات چند روز اخیر بازار سرمایه را طبیعی عنوان کرد و گفت: صعود بازار سرمایه باعث شده تا سهام برخی شرکت ها با رشد قیمت همراه شود بنابراین اصلاح مقطعی نه تنها لازم بلکه یک امر طبیعی در روند بازار سرمایه است و سهامداران جدید نباید نگران باشند.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: اصلاح بازار به معنی خروج نقدینگی از بورس نیست، بلکه صنایعی که از صعود بازار جامانده اند یا عکس العمل متناسب در راستای اتفاقات بازار نداشتند فرصتی برای بهتر دیده شدن به دست می آورند.

کد خبر: ۳۳٬۵۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha