۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
سامانه امور گمرکی قطع نیست/ نسخه‌ جدید سامانه در راه است
سخنگوی گمرک:

سامانه امور گمرکی قطع نیست/ نسخه‌ جدید سامانه در راه است

لطیفی، سخنگوی سازمان گمرک اظهار داشت: سامانه امور گمرکی و سامانه ثبت سفارش در هماهنگی با یکدیگر کار می‌کنند و در صورت قطع شدن یکی از این‌ها، سامانه‌ مجاور نیز از چرخه‌ فرآیندهای متعدد باز می‌ماند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، روح‌الله لطیفی در مصاحبه تلفنی با برنامه «روی خط اقتصاد» گفت: سامانه‌ی ثبت سفارشِ وزارت صمت در چند روز اخیر با مشکلات متعددی مواجه شده است.

وی افزود: قرار است نسخه‌ جدید از سامانه ثبت سفارش بارگذاری شود.

سخنگوی سازمان گمرک ادامه داد: قطع شدن سامانه ثبت سفارش باعث شده تا تمام عملیات‌های مرتبط با ثبت سفارش و تاییدیه و اظهارنامه و انطباق با اختلال مواجه شوند.

وی با بیان این که سامانه امور گمرکی قطع نیست، توضیح داد: سامانه امور گمرگی و سامانه ثبت سفارش در هماهنگی با یکدیگر کار می‌کنند و در صورت قطع شدن یکی از این‌ها، سامانه‌ی مجاور نیز از چرخه‌ی فرآیندهای متعدد باز می‌ماند.

روح‌الله لطیفی تاکید داشت: متاسفانه برخی از رسانه‌های بدون پیگیری دلیل واقعیِ قطع شدن سامانه امور گمرگی و سامانه ثبت سفارش، موضوعات بی‌ربطی را رسانه‌ای کرده‌اند.

وی اضافه کرد: قطع شدنِ سامانه امور گمرکی و سامانه ثبت سفارش، به موضوع «عدم همکاری گمرک و سامانه جامع تجارت» هیچ ربطی ندارد و این موضوع صحت ندارد.
 

کد خبر: ۳۳٬۵۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمد رسولی IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
      0 0
      سلام آیا آقای سخنگوی محترم گمرک نمیخوان بعد از ۵ روز قطعی سیستم بفرمایند که سامانه جدید چه مدت طول می‌کشه رخ بنمایند ؟ متاسفانه ۹۵٪ دچار خود تحریمی داخلی هستیم و ۵٪ تحریم خارجی. ایکاش مسئولین محترم متوجه باشند که چه اتفاقاتی رخ خواهد داد اگر بازرگانان از ورود کالا روی برگردانند.