۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
دولت سیاست‌های ارزی را بر اساس واقعیت اجرا کند
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

دولت سیاست‌های ارزی را بر اساس واقعیت اجرا کند

اهواز- شمس، عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز گفت: تقاضا می‌کنیم سیاست‌های ارزی و مقررات واردات و صادرات در چارچوب واقعیت‌های موجود تصویب و به اجرا گذاشته شوند.

ابراهیم شمس در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: دوران اجتناب ناپذیر قرنطینه و پس از آن نوسان افسار گریخته ارز عامل تنگ‌تر شدن عرصه بر بازرگانان بوده و باتوجه به تعطیلات اخیر و نامتعادل بودن خرید مواد اولیه و محدودیت‌های بین‌المللی و افزایش بی رویه قیمت ارز و نوسان شدید در قیمت‌ها، امکان شرکت در مناقصات بسیار کم شده است.

وی افزود: در چهار ماه اول سال جاری از حضور نیروهای فنی بدلیل ویروس کرونا و آثار ناشی از آن به شدت محروم بودیم که در مجموع با فشار زیادی مواجه شدیم.

عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز ادامه داد: ما نیز همچون بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی دیگر به دلیل کم شدن شدید درآمد و مبتلا شدن یکی از همکاران به کرونا و در راستای جلوگیری از خطر شیوع هر چه بیشتر این بیماری مجبور به تعطیلی فعالیت برای مدت زمان محدود شدیم؛ البته با تحسین شرایط امیدواریم مجبور به تعدیل نیرو نشویم.

ضرورت حمایت دولت
شمس عنوان کرد: توقع ما از دولت و دستگاه‌های اقتصادی ثبات قوانین و رویه‌های دولتی و تثبیت نسبی نرخ ارز است. تقاضا می‌کنیم سیاست‌های ارزی و مقررات واردات و صادرات در چارچوب واقعیت‌های موجود تصویب و به اجرا گذاشته شوند.

وی خاطرنشان کرد: فعالان اقتصادی نیاز به حمایت و پشتیبانی دولت دارند تا بتوانند از حجم ضررهای این مرحله خارج بشوند و همچون گذشته در خدمت اقتصاد کشور باشند. انتظار ما نگاه حمایتی دولت در زمینه‌های مختلف است.

مدیرعامل شرکت ستین صنعت نیک پترو در ادامه سخنان خود با اشاره به سختی‌های کار اقتصادی در شرایط کرونایی گفت: از جمله نتایج منفی که کرونا باعث آن‌ شد می‌توان به پایین آمدن شدید درآمد و به وجود آمدن مشکلات مالی همچنین از دست دادن فرصت‌های معمول کاری اشاره کرد.

لزوم اعطای وام
شمس در همین خصوص توضیح داد: برخی نیروهای با تجربه به دلیل تعدیل اجباری نیروی انسانی با بنگاه قطع ارتباط کردند که امیدوارم در اولین فرصت بتوانیم نسبت به بازگشت نیروهای متخصص و کارشناس خود اقدام کنیم.

این فعال اقتصادی ضمن نوید روزهای خوش برای آینده اقصاد کشور خاطرنشان کرد: در هر حال باید به آینده اقتصادی کشورخوشبین باشیم. خروج از بن بست‌های موجود از طرق مختلف همچون اعطای وام‌های باسود پائین می‌تواند کمک زیادی در رونق بنگاه‌های مختلف اقتصادی و کمک به آنها جهت خروج از این شرایط داشته باشد.

وی اظهار کرد: مالیات نیز باید متناسب با فعالیت بنگاه‌ها تعدیل شود. باتوجه به اینکه چندین ماه درآمدی عاید بنگاه‌ها و فعالان اقتصادی نشده دولت باید کمک‌ها را بیشتر کند.

بیمه تامین اجتماعی
شمس یادآور شد: از دیگر موارد مهمی که باید مد نظر قرار گیرد تسهیل امور اداری و وضع قوانین ساده و همچنین آسان کردن اخذ مجوزها از جمله پیشنهادات ما به دولت در این زمینه است.

عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز  گفت: انتظار داشتیم دولت در دوران کرونایی موجود بخشی از پرداخت‌ها همچون بیمه تامین اجتماعی را ببخشد ولی این مورد محقق نشد بلکه پرداخت‌ها را به تاخیر انداختند، شاید این موضوع برای عده‌ای بی تاثیر نبود ولی کمک چشمگیری جهت رفع مشکلات فعالان به حساب نمی‌آید.

کد خبر: ۳۳٬۴۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • سروش سلطانی US ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
      0 0
      تا همچنین جوانان تلاشگر و متخصصی داریم حتما آینده روشن تر خواهد بود.