۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴
امسال ۴۷۰۰ تن قارچ در استان همدان تولید می‌شود
مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان همدان:

امسال ۴۷۰۰ تن قارچ در استان همدان تولید می‌شود

همدان - شهبازی؛ مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان همدان گفت: طبق پیش بینی انجام شده امسال در استان همدان چهار هزار و ۷۰۰ تن قارچ تولید می‌شود.

حجت الله شهبازی در گفتگو با بازار از موفقیت همدان در تولید قارچ سخن گفت و به ذکر میزان تولید قارچ در استان همدان پرداخت و گفت: استان همدان از گذشته در تولید قارچ خوراکی سابقه طولانی داشته و قارچ در کل کشور با نام قارچ سینای همدان شناخته می‌شد.

وی با بیان اینکه علاقمندان به مشاغل خانگی به حوزه تولید قارچ و تولید کمپوست روی آورده‌اند، گفت: پرورش و بهره برداری از قارچ یک ماه تا ۴۵ روز به طول می‌انجامد و ۲۰ روز تا یک ماه هم تولید کمپوست زمان می‌برد.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه سال ۸۳ میزان تولید قارچ خوراکی در همدان بالغ بر ۸۴۴ تُن بوده است، عنوان کرد: سال گذشته این تولیدات به چهار هزار و ۲۷۴ تُن رسید.

شهبازی با بیان اینکه پیش‌بینی شده امسال در استان همدان چهار هزار و ۷۰۰ تن قارچ تولید شود، گفت: تولید قارچ خوراکی تحت عنوان مشاغل خانگی در استان همدان انجام می‌شود به طوری که یک هزار تن قارچ تولیدی از چهار هزار تن در سال گذشته در قالب مشاغل خانگی تولید شده است.

کد خبر: ۳۳٬۴۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha