۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
بانک مرکزی جلوی خلق پول بدون پشتوانه را بگیرد/ رشد نقدینگی  ارزش پول ملی را کاهش می دهد
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با بازار:

بانک مرکزی جلوی خلق پول بدون پشتوانه را بگیرد/ رشد نقدینگی  ارزش پول ملی را کاهش می دهد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه بانک مرکزی جلوی خلق پول بدون پشتوانه را بگیرد،گفت: رشد نقدینگی ارزش پول ملی را کاهش می دهد و مسئولین باید جلوی فروانی پول ملی که به نوعی منجر به ارزان شدن این پول می شود را بگیرند.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت‌و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به روشهای حفظ ارزش پول ملی در کشور گفت: مهمترین اقدامی که باعث کاهش ارزش پول ملی شد فراوانی پول ملی است و این یعنی افزایش نقدینگی در کشور.

وی با بیان اینکه رشد نقدینگی  ارزش پول ملی را کاهش می دهد، اظهار داشت: مسئولین می‌بایست جلوی فروانی پول ملی که به نوعی منجر به ارزان شدن این پول می شود را بگیرند.

حاجی دلیگانی با طرح  این سوال که آیا این فراوانی پول واقعی است و یا ثروت ملی افزایش پیدا کرده است ؟ گفت: هیچ کدام از این موارد رخ نداده و تنها ما هر روز و هر ثانیه دست به خلق پول بدون پشتوانه می زنیم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر روزانه حدود ۲ هزار میلیارد تومان پول به نقدینگی کشور اضافه می شود و این پول هیچ پشتوانه درستی ندارد و باید به درستی اصلاح شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات تاکید کرد: قطعا اصلاح این امور بر می گردد به مدیریت بانک مرکزی لذا بانک مرکزی باید جلوی خلق پول بانکها به ویژه بانکهای خصوصی را با سیاستها و ابزارهای خود بگیرد.

حاجی دلیگانی بیان داشت: کاهش ارزش پول ملی برای اقتصاد کشور آسیب رسان است البته برخی معتقدند که این مسئله سودهایی هم برای کشور دارد و از قاچاق جلوگیری می کند اما باز با این حال ضرر آن بیشتر از سود آن است بنابر این بانک مرکزی باید جلوی خلق پول بدون پشتوانه را بگیرد.

کد خبر: ۳۳٬۴۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha