۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
فعالیت ۱۱ مزرعه پرورش شترمرغ در تهران؛ ورامین بزرگترین مرکز پرورش شترمرغ خاورمیانه است
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران:

فعالیت ۱۱ مزرعه پرورش شترمرغ در تهران؛ ورامین بزرگترین مرکز پرورش شترمرغ خاورمیانه است

تهران- ذوالفقاری، رییس سازمان جهاد کشاورزی تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۱ مزرعه پرورش شترمرغ در استان مشغول به فعالیت هستند، گفت: ورامین با تولید دو هزار قطعه شتر مرغ بزرگترین مرکز پرورش شترمرغ خاورمیانه محسوب می‌شود.

کریم ذوالفقاری در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه ورامین در طول سال های اخیر با حضور فعالان بخش خصوصی و سرمایه گذاری در زمینه های مختلف تولیدی توانسته به موفقیت های بزرگی برسد، اظهار داشت: این شهرستان به عنوان یکی از قطب های کشاورزی و دامپروری مطرح است.

وی با اشاره به اینکه طی سال های اخیر ورامین با محصولات سنتی آن شناخته می شد گفت:امروز این شهرستان در پرورش و تولید محصولاتی نظیر جوجه و جوجه اردک، شتر مرغ، پسته و زعفران نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد به طوری که هم اکنون ورامین در تولید جوجه اردک و شتر مرغ به عنوان یک قطب در کشور محسوب می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه تولید دو هزار قطعه شتر مرغ در سطح شهرستان ورامین نوید بخش آینده ای روشن تر برای این صنعت پرسود در این منطقه دارد به طوری که باید در سال های نه چندان دور شاهد ورود فعالان اقتصادی بیشتری به این عرصه بود.

وی عنوان داشت: در حال حاضر پنج واحد پرورش شترمرغ گوشتی توام در شهرستان‌های پیشوا، شهریار، ری و ورامین و شش واحد پرورش شترمرغ پرواری به ظرفیت ۹۱۰قطعه در شهرستان‌های ملارد، ورامین، قرچک، رباط کریم در استان تهران مشغول فعالیت هستند و ورامین با بیش از دو هزار قطعه شترمرغ در شهرستان ورامین فعالیت دارد که در سال گذشته نیز به عنوان واحد نمونه ملی کشور انتخاب و معرفی شد.

کد خبر: ۳۳٬۴۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha