۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۹
توسعه کشت در گلستان بدون حل سیاست‌های کلان به تولید ضربه می‌زند
یک کارشناس کشاورزی:

توسعه کشت در گلستان بدون حل سیاست‌های کلان به تولید ضربه می‌زند

گرگان- موفقی یک کارشناس کشاورزی گفت: توسعه کشت در گلستان بدون حل سیاست‌های کلان و حذف موانع صادراتی، به تولید ضربه سنگینی وارد می‌کند.

عبدالرضا موفقی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد شعارهای قشنگ مسئولان در حوزه کشاورزی گلستان هستیم بدون آنکه برنامه‌ای پشت این شعارها وجود داشته باشد.

وی افزود: مسئولان سازمان جهاد کشاورزی گلستان از توسعه کشت گل و گیاه و تولیدات گلخانه‌ای خبر می‌دهند در شرایطی که بستر برای عرضه تولیدات وجود ندارد.

این کارشناس حوزه کشاورزی توضیح داد: بدون حل سیاست‌های کلان و حذف موانع تولید، افزایش تولید به قیمت‌گذاری واقعی محصول صدمه وارد شده و در نهایت ضربه سنگینی به تولید وارد می‌شود.

وی تأکید کرد: تا سیاست‌های کلان کشور و حل نشده و موانع صادرات گل و گیاه حذف نشود، تولید انبوه نه تنها برای استان مزیت محسوب نمی‌شود بلکه ضربه سنگینی به تولیدکنندگان وارد کرده و در نهایت منجر به ورشکستگی تولیدکنندگان می‌شود.

موفقی بی‌برنامگی را افت اصلی تولید استان دانست و تصریح کرد: شواهد موجود و نبود تعادل در بازار نشان می‌دهد بخش‌های مختلف کشاورزی گلستان (طیور، زراعت، باغبانی و ...) دچار آفت بی‌برنامگی است و کشاورزی استان به جای شعار به برنامه نیاز دارد.

کد خبر: ۳۳٬۴۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha