۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶
هندی ها، پاندمی کرونا را به فرصتی برای صنعت فولادسازی تبدیل کردند
بازار فولاد در سال آینده رشد خواهد کرد

هندی ها، پاندمی کرونا را به فرصتی برای صنعت فولادسازی تبدیل کردند

همه گیری کرونا آسیب زیادی به صنایع مختلف وارد کرده است و صنعت فولادسازی هم از این قاعده مستثنی نیست ولی فولادسازان هندی بر این باورند که کرونا فرصتی برای فولادسازان بزرگ برای توسعه زیر ساختها و افزایش سهم در بازار مصرف است.

بازار؛ گروه بین الملل: با افت پروژه های صنعتی و زیر ساختی و ساختمانی در اغلب کشورهای دنیا به دلیل محدودیتهای ناشی از همه گیری کرونا، بسیاری از فولادسازان در مورد روزهای سخت سال جاری و زیان های کلان خود صحبت می کنند. اما به نظر می رسد شرکتهای هندی این روزها را به فرصتهای جدیدی تبدیل کرده اند و تلاش می کنند تا تهدید کرونا را به فرصتی برای رشد بازار در سالهای آتی بدل کنند و زیان ناشی از افت تقاضا در نیمه اول امسال را به سرعت جبران کنند. از یک طرف مدیر عامل شرکت تاتا استیل در هفته گذشته تاکید کرده بود کرونا فرصتی برای توسعه زیر ساختهای صنعتی و تکنولوژیکی در اختیار شرکت قرار داده است و از طرف دیگر مدیر عاملی شرکت فولادسازی جی اس دبلیو کشور هند  هم از برنامه ریزی برای روزهای پر رونق آینده در فرصت ایجاد شده در اثر همه گیری کرونا وکاهش تقاضا در بازار صحبت کرده است.

 نشریه  ایندیا اکونومیکس در گزارش اخیر خود به نقل از مدیر عامل شرکت جی اس دبلیو نوشت:« باید از فرصت سال ۲۰۲۰ برای توسعه صنعت  فولادسازی استفاده کرد و به این نکته توجه داشت که امسال دیگر تکرار نمی شود. سالی که تقاضا کم است و بسیاری از صنایع تعطیل است. شرکتهای بزرگ قدرت رقابت بالاتری در بازار دارند زیرا بسیاری از رقبای کوچک و تولید کنندگان خرد از بازار حذف شده اند. برنامه ریزی برای رشد توان تولید در سال ۲۰۲۱ و توسعه زیر ساختی کلید بقا و رشد در بازار آینده است و این فرصت در سال ۲۰۲۰ فراهم شده است.»

تقاضای فولاد در دنیا در نتیجه بحران کم شد و بسیاری از شرکتهای فولادسازی کوچک و متوسط  به دلیل مشکلات مالی از بازار خارج شده اند. به همین دلیل فضا برای فولادسازان بزرگ بازتر است و انتظار می رود در ماه های آتی یا سال ۲۰۲۱ بتوانند تمامی زیانی که در  نیمه اول امسال را متحمل شده اند را جبران کنند

کرونا فرصتی برای شرکتهای بزرگ است
نشریه استیل گورو نیز در گزارش خود در مورد تاثیر بحران کرونا روی بازار فولاد دنیا نوشته است. بر طبق این گزارش در نیمه اول امسال تولید فولاد در دنیا کاهش پیدا کرد و انتظار می رود در سال جاری هم کل تقاضای فولاد دنیا از میزان تقاضا در سال ۲۰۱۹ کمتر خواهد بود ولی انتظار می رود این وضعیت در سال ۲۰۲۱ اصلاح شود.

 بر طبق گزارش منتشر شده توسط استیل گورو تاثیر افت تقاضای فولاد روی شرکتهای کوچک فولادسازی بیش از شرکتهای بزرگ بود زیرا این شرکتها از پشتوانه مالی کمتری برخوردار بودند و امکان مقابله با شرایط سخت مالی و بحران هایی به بزرگی بحران کرونا را ندارند. نشریه استیل گورو در این مورد نوشت:« تقاضای فولاد در دنیا در نتیجه بحران کم شد و بسیاری از شرکتهای فولادسازی کوچک و متوسط  به دلیل مشکلات مالی از بازار خارج شده اند. به همین دلیل فضا برای فولادسازان بزرگ بازتر است و انتظار می رود در ماه های آتی یا سال ۲۰۲۱ بتوانند تمامی زیانی که در  نیمه اول امسال را متحمل شده اند را جبران کنند.» این نشریه به بازار فولادسازان بزرگ در کشور هند که یکی از بزرگترین بازارهای مصرف فولاد و البته یکی از بزرگترین تولید کنندگان فولاد در دنیا هست هم اشاره کرد و نوشت: «هم اکنون در داخل هند ۶۰ درصد از فولاد مصرفی بازار توسط ۶ شرکت فولادسازی بزرگ تامین می شود و ۴۰ درصد را فولادسازان خرد تامین می کنند ولی پیش بینی ها نشان می دهد در نیمه دوم امسال سهم فولادسازان بزرگ در بازار به بیش از ۷۵ درصد و در سال ۲۰۲۱ به بالغ بر۸۴ درصد خواهد رسید. با این شرایط می توان انتظار داشت نه تنها زیان ناشی از افت فروش در نیمه اول سال جبران شود بلکه سود زیادی هم نصیب فولادسازان بزرگ شود.»

اما شرکت های بزرگ باید یک سیاست مهم را در پیش بگیرند
در این روزها مهمترین مساله سیاست گذاری صحیح و برنامه ریزی برای روزهای آینده است.  سرمایه گذاری برای توسعه زیر ساختی، ارتقای سطح تکنولوژی واحدهای تولیدی و صنعتی و تلاش برای شناسایی بازارهای تازه و افزایش سهم در بازار مصرف می تواند باعث شود تا سخت ترین سال برای اقتصاد دنیا به یکی از سالهای به یاد ماندنی برای فولادسازان تبدیل شود.

 مدیرعامل شرکت جی اس دبلیو کشور هند در مصاحبه ای با نشریه نیوایندین اکسپرس در مورد ضرورت آینده نگری و برنامه ریزی برای آینده برای شرکتهای فولادسازی گفت:« در سال ۲۰۲۱ ما شاهد اوج گیری تقاضای فولاد در دنیا خواهیم بود. زیرا صنایع با تمام ظرفیت کار خواهند کرد و میلیاردها دلاری که به اقتصاد دنیا تزریق شد تا زمینه را برای رشد اقتصادی فراهم کند، در صنایع و کسب و کارها به گردش در می آید.ما فولادسازان بزرگ دنیا باید خود را برای مواجهه با آن شرایط آماده کنیم.شرکت جی اس دبلیو سرمایه گذاری زیادی برای توسعه ظرفیت تولید انجام داده است و نتیجه این سرمایه گذاری ها رسیدن  توان تولید سالانه به ۲۵ میلیون تن است که از سال ۲۰۲۱ محقق می شود. این در حالی است که پیش  از همه گیری کرونا ظرفیت تولید شرکت جی اس دبلیو برابر با ۱۸ میلیون تن بوده است.»

وی در نهایت گفت:« بازار فولاد در سال آینده رشد خواهد کرد و تقاضا افزایش می یابد.اگر فولادسازان بزرگ  بتوانند نیاز بازار را پاسخ گویند خواهند توانست سهم خود را در بازار جهانی افزایش دهند و تهدید کرونا را به فرصتی برای خود تبدیل کنند.»

کد خبر: ۳۳٬۳۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha