۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۵
حق بیمه اجباری محصول گندم از محل فروش تضمینی کسر می‌شود
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

حق بیمه اجباری محصول گندم از محل فروش تضمینی کسر می‌شود

ساداتی نژاد، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: در نشست امروز مقرر شد حق بیمه اجباری محصول گندم از محل فروش تضمینی این محصول توسط دولت کسر شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سید جواد ساداتی نژاد رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در تشریح نشست امروز(یکشنبه ۱۲ مردادماه) کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، گفت: دستور کار نشست امروز کمیسیون در زمینه بیمه کشاورزان و بیمه محصولات کشاورزی بود که با حضور رئیس صندوق بیمه محصولات کشاورزی، نمایندگان  سازمان برنامه و بودجه و سازمان تامین اجتماعی مورد بررسی  قرار گرفت.

نماینده مردم کشاشن، آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مهم حوزه کشاورزی بیمه محصولات کشاورزی است که در برآورد میزان و پرداخت خسارت مشکلاتی وجود دارد، ادامه داد: بر اساس قانون باید بیمه محصولات کشاورزی دارای ردیف بودجه مستقل باشد اما شاهد این موضوع نبوده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه بودجه بیمه محصولات کشاورزی توسط دولت ۲ هزار ۴۰۰ میلیارد تومان تعیین شده اما دارای ردیف مشخصی نیست، عنوان کرد: تلاش می‌کنیم در بودجه سال ۱۴۰۰ردیف بودجه مستقلی به بیمه محصولات کشاورزی اختصاص داده شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بعضا تعارض‌هایی در حوزه قانونی بیمه محصولات کشاورزی و بیمهکشاورزان وجود دارد که مقرر شد در برنامه هفتم توسعه توسط کمیته برنامه‌ریزی کمیسیون کشاورزی مورد مطالعه قرار بگیرد، عنوان کرد: یکی از وظایف کمیته هواشناسی و حوادث غیرمترقبه کمیسیون کشاورزی موضوع بیمه محصولات کشاورزی است، مقرر شد این کمیته به صورت منظم جلساتی را در این زمینه تشکیل دهد.

ساداتی نژاد با تاکید بر اینکه در زمینه بیمه محصولات کشاورزی نیاز به فرهنگ سازی داریم، عنوان کرد: قشر کشاورز از اقشار ضعیف هستند و در پرداخت حق بیمه مشکلاتی دارند، مقرر شد حق بیمه اجباری محصول گندم از محل فروش تضمینی توسط دولت کسر شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه مقرر شد در زمینه فرهنگ‌سازی بیمه محصولات کشاورزی با حضور رئیس سازمان صداوسیما نشست مشترکی تشکیل شود، خاطرنشان کرد: در زمینه اجباری شدن بیمه محصولات اساسی مقرر شد کمیته مربوطه این موضوع را مورد بحث و بررسی قرار دهد تا در خصوص محصولات بیشتری اجرایی شود.

کد خبر: ۳۳٬۳۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha