۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱
تداوم رشد قیمت‌ها در آشفته بازار خودرو
رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه داران خودرو اعلام کرد

تداوم رشد قیمت‌ها در آشفته بازار خودرو

موتمنی، رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه داران خودرو گفت: طرح‌های فروش شرکت‌های خودروساز،‌ تاثیری در بازار آشفته خودرو نداشته است.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، سعید موتمنی با بیان اینکه در حال حاضر شاهد افزایش قیمت‌ها در بازار خودرو هستیم افزود: بازار خودرو، بسیار آشفته و نابسامان است ضمن اینکه در بازار داخلی، شاهد افزایش قیمت‌ها بوده ایم البته با شیب ملایم.

وی گفت: به عنوان نمونه، امروز پراید ۱۱۱, نود و سه میلیون تومان، پراید ۱۳۱, هشتاد و یک میلیون تومان، پراید ۱۳۲, هشتاد و یک میلیون تومان، تیبا دو، ۱۰۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، تیبا صندوق دار، ۹۶ میلیون تومان، ساینا، ۱۰۸ میلیون تومان و بعضی از محصولات ایران خودرو هم مانند، پژوپارس، ۱۷۳ میلیون تومان، پژوپارس تیوفایو، ۲۰۷ میلیون تومان، ۲۰۶ تیپ دو، ۱۶۳ میلیون تومان، ۲۰۶ تیپ پنج، ۱۹۷ میلیون تومان، ۲۰۶ وی هشت، ۱۹۱ میلیون تومان، پژو ۴۰۵, صد و سی و نه میلیون تومان، و سمند ال ایکس، ۱۴۳ میلیون تومان داد و ستد شد.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو در خصوص طرح‌های شرکت‌های خودروساز هم برای ارائه خودرو به بازار گفت: متاسفانه این طرح ها، تاثیری در بازار نداشته و نیاز بازار خودرو تامین نشده است.

موتمنی افزود: در سال‌های گذشته کمتر از نیاز بازار، خودرو عرضه می‌شد و الان تعهداتی که شرکت‌ها انجام می‌دهند مربوط به سال‌های گذشته است و شرکت‌ها در حال حاضر تحویل فوری ندارند.

وی اضافه کرد: اگر تحویل فوری خودروی شرکت‌ها به مصرف کننده از درب کارخانه انجام می‌شد بازار مشخص تری داشتیم و شرکت‌ها می‌توانستند به راحتی نیاز بازار را تامین کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه داران خودرو گفت: نوسانات ارزی هم، علتی است بر افزایش قیمت ها،، چون خودرو کالایی مصرفی است، اما حالا به کالایی سرمایه‌ای تبدیل شده و همین باعث شده تا با کوچکترین نوسانی در بازار ارز، قیمت‌ها بالا رود.
 
مصوبه‌ای که اجرا نشد
موتمنی در خصوص مصوبه ستاد تنظیم بازار درباره فروش خودرو در بازار با ۱۰ درصد افزایش نسبت به قیمت کارخانه گفت: این طرح فقط در حد یک مصاحبه بوده و اجرایی نشده است.

وی تاکید کرد: ما به عنوان اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه داران خودرو پیشنهاد دادیم که حاضریم خودرو را از کارخانه بخریم و با افزایش یک و نیم درصد به فروش برسانیم.

وی افزود: اگر در سال‌های ۹۷ و ۹۸ آمار تولید شرکت‌های خودروساز را بررسی کنیم در هر سال ۵۰۰ هزار خودرو کمتر به بازار عرضه شده است و این باعث شده تا فاصله قیمتی در برخی خودروها بین ۸۰ تا ۱۰۰ درصد به وجود آید.
 
قیمت خودروهای خارجی، با افزایش همراه است
رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه داران خودرو، در خصوص قیمت خودروهای خارجی هم گفت: حدود دو سال است که خودرو خارجی وارد کشور نمی‌شود و دارندگان این خودروها قیمت‌ها را بسیار بالا اعلام می‌کنند، مثلا خودرویی که یک سال پیش ۷۰۰ میلیون تومان بوده، الان یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

موتمنی افزود: خودروی ۲۰۰۸, چند ماه پیش، ۴۸۰ میلیون تومان بود امروز، ۷۴۰ میلیون تومان، سراتو که ۴۶۰ میلیون تومان بود، ۶۲۵ میلیون تومان، هایما که ۴۰۰ میلیون تومان بود امروز ۵۶۰ میلیون تومان و یا خودروی جک که یکسال پیش حتی در بازار زیر قیمت شرکت، به فروش می‌رسید، امروز ۵۶۰ میلیون تومان داد و ستد می‌شود.

وی در پایان گفت: در حال حاضر بازار خودرو، مشتری ندارد و خریداران منتظر این هستند تا قیمت‌ها پایین بیاید و معاملات به صفر رسیده است.

کد خبر: ۳۳٬۳۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha