۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸
۴ درصد برق کشور در نیروگاه نکا تولید می شود
مدیرعامل نیروگاه نکا:

۴ درصد برق کشور در نیروگاه نکا تولید می شود

نکا- نعمتی، مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا با بیان اینکه ۴ درصد برق کشور در این نیروگاه تولید می شود، میزان تولید در چهار ماه اول امسال را بیش از سه میلیارد و ۶۱۷ میلیون کیلووات ساعت انرژی اعلام کرد.

محسن نعمتی در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار اینکه نیروگاه نکا با داشتن چهار واحد بخاری و یک واحد بخار سیکل ترکیبی و دو توربین انبساطی در مجموع ۴ درصد برق کشور را تولید می کند، افزود: طی چهار ماه اول امسال بیش از سه میلیارد و ۶۱۷ میلیون کیلووات ساعت انرژی در این نیروگاه تولید شده است.

وی با بیان اینکه نیروگاه نکا برای تامین و تولید پایدار انرژی در ایام پیک مصرف تابستان آمادگی کامل دارد، افزود: در سال جاری بیش از سه میلیون و ۴۷۷ میلیون کیلووات ساعت انرژی به شبکه های سراسری برق تزریق شد.

وی با عنوان اینکه انرژی تولیدی در نیروگاه نکا نسبت به چهار ماه اول سال قبل ۲۱ درصد رشد داشته است، افزود: از مجموع انرژی تولیدی ۷۳ درصد در واحدهای بخاری و بقیه در بلوک سیکل ترکیبی تولید شده است.

نعمتی ظرفیت واحدهای بخاری نیروگاه را ۴۴۰ مگاوات و ظرفیت دو واحد گازی را ۱۳۷ مگاوات ذکر کرد و گفت:در سال جاری بیش از ۳۳ درصد انرژی تعهدی نیروگاه طبق برنامه تامین و تولید شده است.

کد خبر: ۳۳٬۳۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha