۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴
بازگشت ارزهای صادراتی نیازمند اصلاح رویه‌ها توسط وزارت صمت و بانک مرکزی است
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس:

بازگشت ارزهای صادراتی نیازمند اصلاح رویه‌ها توسط وزارت صمت و بانک مرکزی است

طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: روند بازگشت ارزهای حاصل از صادرات نیازمند اصلاح و بازنگری رویه‌های موجود توسط وزارت صمت و بانک مرکزی است زیرا برخی اقتضائات صادرات در بخشنامه‌های موجود دیده نشده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه صادرکنندگان در شرایط کنونی با اقدامی جهادی کالاهای ایرانی را به خارج از کشور صادر می‌کنند، گفت: بحث مهم در این میان بازگرداندن ارزهای حاصل از صادرات است که با ورود به بازار در چرخه نیازهای ارزی قرار گیرند.

وی ادامه داد: بازگشت ارز حاصل از صادرات نیازمند اصلاح و بازنگری رویه‌های موجود توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی است، برخی اقتضائات صادرات در بخشنامه‌های موجود دیده نشده ضمن اینکه صادرکنندگان هم باید به وظایف خود عمل کنند.

طغیانی تاکید کرد: بازگشت ارز حاصل از صادرات یک بحث فرهنگی هم دارد و همیشه نباید مسایل را به صورت دستوری، حقوقی و قانونی پیگیری کنیم بلکه باید تلاش کرد، نیازهای ارزی کشور بوسیله عمل به وظیفه اخلاقی توسط صادرکنندگان تامین شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین درباره برخی صادرکنندگان که هنوز ارز حاصل از صادرات خود را بازنگردانده‌اند، تصریح کرد: دولت باید ضمن بررسی دقیق پرونده‌های این افراد، برخوردهای لازم را انجام دهد.

کد خبر: ۳۳٬۳۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha