۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۰
کمبود اشتغال پایدار و نداشتن مهارت دو چالش جدی سیستان و بلوچستان است
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

کمبود اشتغال پایدار و نداشتن مهارت دو چالش جدی سیستان و بلوچستان است

زاهدان - جهانتیغ، کارشناس امور اقتصادی گفت: جمعیت جوان سیستان و بلوچستان با دو چالش کمبود اشتغال پایدار و نداشتن مهارت در این استان روبرو است که می طلبد تدابیر لازم در این خصوص اندیشیده شود.

مجتبی جهانتیغ در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: سیستان و بلوچستان سرشار از ظرفیت ها و فرصت های دست نخورده ای است که باید در جهت اشتغال جوانان به کار گرفته شود.

وی گفت: ظرفیت هایی همچون گردشگری، آبهای آزاد، مرزهای خاکی و آبی و تولیدات کشاورزی و دامی نقش مهمی در اشتغال جوانان ایفا می کنند.

این کارشناس امور اقتصادی با اشاره به نبود شغل پایدار و نداشتن مهارت کافی برای اشتغال در استان سیستان و بلوچستان، افزود: با ایجاد اشتغال بسیاری از مشکلات جامعه از جمله حاشیه نشینی و آسیب های اجتماعی رفع می شود.

وی تصریح کرد: مراکز مهارت آموزی فنی و حرفه ای باید جوانان را برای فراگیری آموزش های فنی تشویق کنند.

جهانتیغ ادامه داد: آمار بالای مهاجرت و بیکاری نشان دهنده بی توجهی سیاستگذاران به پتانسیل ها و ظرفیتهای استان سیستان و بلوچستان است.

وی با اشاره به اینکه سیاست های دولت با تولید در تضاد است، افزود: این سیاست ها منابع مالی را به بازارهای دلالی هدایت کرده است. 

کارشناس امور اقتصادی تصریح کرد: دولت باید با اعطای تسهیلات و عدم فشار مالیاتی از تولیدکنندگان حمایت کند تا جهش تولید محقق شود.

کد خبر: ۳۳٬۳۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha