۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵
تولیدکنندگان ایرانی با شبکه‌سازی به دنبال توسعه بازارهای صادراتی هستند
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران:

تولیدکنندگان ایرانی با شبکه‌سازی به دنبال توسعه بازارهای صادراتی هستند

شریعتی مقدم، رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق ایران گفت: تولیدکنندگان حوزه کشاورزی ایران از طریق شبکه‌سازی و فعالیت مستمر برای ارتقای بهداشت، راندمان تولید و استانداردسازی و ارتقای کیفیت، به دنبال توسعه بازار و افزایش همکاری صادراتی با شرکای تجاری توانمند و قابل‌اعتماد در سراسر جهان هستند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، علی شریعتی مقدم، رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق ایران در اجلاس اخیر اتاق بازرگانی بین‌المللی ICC که با حضور نمایندگان اتاق‌های بازرگانی بین‌المللی و با محوریت امنیت غذایی، توریست کشاورزی، برنامه‌های مقابله با فقر جهان برگزار شد به نمایندگی از دبیر کمیته کل کمیته ایرانی ICC سخنرانی کرد و مزیت‌های ایران در حوزه کشاورزی را به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی کشور موردتوجه قرار داد.

 حرکت کشاورزی ایران از سنتی - معیشتی و تولید محور به کشاورزی تجاری مبتنی بر ارتقاء زنجیره‌های ارزش محصولات دارای مزیت رقابتی، استفاده از BDS ها، تولید مبتنی بر قرارداد، طرح‌های توسعه روستایی با حمایت یا توسط شرکت‌های خصوصی پیشرو صادراتی و صنایع تبدیلی از دیگر محورهایی بود که رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق ایران در این نشست به آنها پرداخت.

علی شریعتی مقدم در این نشست که به‌صورت مجازی برگزار شد، گفت: کشاورزی ایران به لطف الهی و به پشتوانه تلاش آحاد تولیدکنندگان در سال گذشته رشد ۷ درصدی را تجربه کرده که با در نظر گرفتن محدودیت‌های مختلف بسیار قابل‌توجه است.

او خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان کوچک و متوسط ایرانی از طریق شبکه‌سازی و فعالیت مستمر ارتقای بهداشت، کیفیت و راندمان تولید، استانداردسازی و ارتقای مدیریت کیفیت بخصوص در محصولاتی مانند پسته، کشمش، خرما، زعفران، گیاهان دارویی و صنایع غذایی مختلف به دنبال توسعه بازار و به‌ویژه صادرات با شرکای تجاری توانمند و قابل‌اعتماد در سراسر جهان هستند.

شریعتی مقدم در ادامه اهمیت گردشگری کشاورزی را یادآور شد و گفت: همچنین جذب گردشگران کشاورزی برای شناخت ظرفیت‌ها و زیبایی‌های این بخش و توسعه کشاورزی مبتنی بر فرهنگ غنی و تاریخی ایران مورد تأکید و در حال برنامه‌ریزی از سوی کمیسیون‌های کشاورزی و گردشگری اتاق ایران است.

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق ایران همچنین به اقدامات ایران در ثبت GI و GIAS برای محصولات مختلف در پروژه‌های تعریف شده که نقش مهمی در توسعه پایدار دارد اشاره کرد و از ارتباطات و حمایت‌های بین‌المللی با محوریت ICC در این حوزه استقبال کرد.

نقش مؤسسات بین‌المللی نظیر FAO و WFP و نهادهای زیرمجموعه سازمان ملل متحد در مشارکت بخش خصوصی و جذب بنگاه‌های کوچک و متوسط و شرکت‌های بزرگ‌تر در راستای تسهیل تجارت در حوزه کشاورزی و همچنین نیاز کشورها به اشتراک‌گذاری دانش از طریق کمیته‌های ملی با FAO و WFP نیز از موضوعات مهمی بودند که در این نشست موردبحث و بررسی از سوی حاضران قرار گرفت.

کد خبر: ۳۳٬۲۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha