۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
بررسی توسعه روابط اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان

بررسی توسعه روابط اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان

واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری ایران و معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان تلفنی راهکارهای توسعه همه جانبه روابط دو کشور را بررسی کردند.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، هیأت دولت جمهوری آذربایجان در گزارشی اعلام کرد محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری ایران و شاهین مصطقی یف معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان در این گفتگو ضمن بررسی شرایط فعلی همه گیری ویروس کرونا، بر اهمیت تلاش‌های مشترک برای مقابله با این ویروس و ضرورت تبادل تجربه نهادهای مربوطه دو کشور در این زمینه تأکید کردند.

در این گفتگو با اشاره به اینکه هیچ مانعی در زمینه تداوم روابط اقتصادی و بازرگانی جمهوری آذربایجان و ایران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی وجود ندارد اعلام شد با وجود همه گیری کرونا روابط دو کشور در حوزه‌های بازرگانی و حمل و نقل تداوم یافته و مراودات دو جانبه در این حوزه‌ها رشد نیز داشته است.

براساس این گزارش، باز بودن مرزهای مشترک ایران و جمهوری آذربایجان برای حمل و نقل ترانزیتی در ماه‌های اخیر موجب افزایش حجم حمل و نقل میان دو کشور شده است.
رییس دفتر ریاست جمهوری ایران و معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان درخصوص رساندن هر چه زودتر سطح روابط بازرگانی دو کشور با تلاش‌های مشترک به حجم دوره قبل از همه گیری کرونا ابراز اطمینان کردند.
تکمیل دالان بین المللی حمل و نقل شمال– جنوب از دیگر محورهای این گفتگو بود که دو طرف بر اهمیت راهبردی این پروژه اقتصادی تأکید و در خصوص اقدامات انجام گرفته در این زمینه تبادل نظر کردند.
دو طرف همچنین اجرای پروژه‌های مشترک و به خصوص گسترش روابط ایران و جمهوری آذربایجان در حوزه‌های حمل و نقل ریلی و جاده‌ای را به نفع دو کشور و منطقه دانستند.
در این گفتگو همچنین بر تداوم تماس‌های مرتب مقامات ایران و جمهوری آذربایجان طبق دستورات سران دو کشور و نیز اهمیت تلاش‌های مستمر برای توسعه روابط همه جانبه تاکید شد.
کد خبر: ۳۳٬۲۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha