۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
۴۵ هزار تن از محصولات کشاورزی زنجان تبدیل به فرآورده می‌شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان:

۴۵ هزار تن از محصولات کشاورزی زنجان تبدیل به فرآورده می‌شود

زنجان- رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان گفت: در سال جهش تولید ۴۵ هزار تن از محصولات کشاورزی استان به فرآورده تبدیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، جواد تاراسی صبح یکشنبه در جلسه کار گروه کشاورزی در محل استانداری زنجان، با بیان اینکه توجه به توسعه صنایع تبدیلی برنامه مهم جهاد کشاورزی است، گفت: ۵۰ درصد محصولات کشاورزی استان به سمت صنایع تبدیلی سوق داده شده است.

وی اظهار کرد: در سال جهش تولید ۴۵ هزار تن از محصولات کشاورزی استان زنجان توسط صنایع تبدیلی به فرآورده تبدیل می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، با بیان اینکه توسعه صنایع تبدیلی جزو برنامه های مهم جهاد کشاورزی در سال جهش تولید است، گفت: این استان در حوزه صنایع تبدیلی رتبه اول کشوری را از آن خود کرده است.

تاراسی تاکید کرد: در سال سه میلیون تن محصولات کشاورزی در زنجان تولید می‌شود که در این میان برای توسعه صنایع تبدیلی باید از تمام ظرفیت ها استفاده شود.

وی با بیان اینکه با فرآوری محصولات کشاورزی از هدر رفت ۱۱۰ هزار تن محصول کشاورزی در زنجان جلوگیری می‌شود، ابراز داشت: گوجه فرنگی، گندم، زیتون و سیر در استان قابلیت تبدیل شدن به صنایع تبدیلی را دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، به کشاورزی حفاظتی اشاره کرد و گفت: کشاورزی حفاظتی در ۳۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان انجام می شود.

تاراسی  به اصلاح باغات اشاره کرد و یادآور شد: یکی از پروژه‌های سال جهش تولید اصلاح باغات کشاورزی است.

کد خبر: ۳۳٬۲۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha