۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
بانک‌های عامل اردبیل در اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی سخت‌گیر نباشند
استاندار اردبیل:

بانک‌های عامل اردبیل در اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی سخت‌گیر نباشند

اردبیل- استاندار اردبیل گفت: بانک‌های عامل در اعطای وام‌های اشتغال پایدار روستایی و حمایت از آسیب دیدگان بیماری کرونا با رعایت دستورالعمل‌ها سخت‌گیر نباشند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، اکبر بهنام جو در جلسه کمیته کارگروه اشتغال اردبیل اظهار کرد: در وضعیت حاکم کرونایی باید بانک‌های عامل آخرین دستورالعمل بانک مرکزی را مدنظر قرار دهند و حوزه اقتصادی، استانداری نیز با استعلام از مراجع ذیصلاح، آخرین دستورالعمل را ابلاغ کنند.

وی با بیان اینکه تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی نزدیک به ۴۰۰میلیارد ابلاغ شده است، افزود: در مرحله پنجم، اعطای این تسهیلات در حوزه های کشاورزی، صنعت و خدمات برای اشتغال زایی پایدار تخصیص یافته و بیشترین آن۱۸۲ میلیارد تومان در حوزه کشاورزی هزینه شده است.

استاندار اردبیل ادامه داد: دستگاه های متولی باید پرونده درخواست کنندگان را بررسی و پیگیری کنند و ضرورت دارد پروژه ها در بحث اشتغال به سمت توسعه حرکت کنند.

بهنام جو گفت: نباید طرح در چرخه بروکراسی اداری معطل باشند دستگاه ها و بانکهای عامل در صورت مشکلات طرح با ذکر دلیل در اسرع وقت به صاحبان وام اعلام کنند تا بیشتر از این معطل نباشند.

وی همچنین در رابطه با تسهیلات کرونا گفت: متقاضیان با مراجعه به سایت کارا تا پایان مرداد ماه فرصت دارند نسب به شغل مورد نظر خود ثبت نام و در صورت حایز شرایط از این تسهیلات برای حل بخشی از مشکلات خود بهره مند شود.

استاندار اردبیل از مسئولان بانک های عامل خواست؛ به منظور حل مشکلات مردم و کاهش آسیب های وضعیت موجود نهایت تلاش خود را بکار گیرند تا بحران حاصل شده را پشت سر گذاشته شود.

کد خبر: ۳۳٬۲۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha