۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸
منابع حاصل از رشد قیمت سهام در تولید به کار گرفته شود
تقی پور در گفت‌وگو با بازار مطرح کرد:

منابع حاصل از رشد قیمت سهام در تولید به کار گرفته شود

تقی پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است که منابع حاصل از افزایش و رشد قیمت سهام برخی از شرکتها باید در حمایت از تولید به کار گرفته شود و از چرخه تولید خارج و برای مصارفی همچون بودجه سالیانه هزینه نشود.

رضا تقی پور در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به مزایا و معایب بورس در شرایط فعلی کشور گفت: بورس اگر چارچوب‌های کنترل شده و درستی داشته باشد قطعا این حرکت ـ حرکت بورس ـ مثبت خواهد بود.

وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: اینکه می‌گوییم بورس چارچوب موثر و درستی داشته باشد یعنی نقدینگی بورس به سمت تولید سوق داده  شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حرکت نقدینگی بورس به سمت تولید می تواند موتور محرک تولید قلمداد شود، اظهار داشت: با این حال نگرانی که در این زمینه وجود دارد و تا حدودی هم بی جهت نیست مربوط به این است که منابعی که از طریق فروش سهام برخی از شرکت ها به ویژه شرکت های دولتی حاصل می شود به نوعی از چرخه تولید خارج و برای مصارفی همچون بودجه سالیانه هزینه نشود بنابراین این مسئله به هیچ وجه مطلوب نیست و به تعبیری می توانیم بگوییم که این مسئله می تواند به نوعی در جهت تضعیف تولیدقلمداد شود.

تقی زاده بیان داشت: حتما باید یک جمع نخبه و با یک خرد جمعی درباره اتفاقات کلان بازار بورس دقت نظر داشته باشیم تا مردم در این بازار متضرر نشوند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش و رشد قیمت سهام برخی از شرکتها باید درست ،دقیق و موثر و واقعی باشد و این منابع در ادامه در حمایت از تولید به کار گرفته شود وگرنه برخی دستکاری ها در اعداد و ارقام می تواند به تولید لطمه و باعث ضرر و زیان مردم شود.

کد خبر: ۳۳٬۱۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha