۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰
صنایع و معادن امسال ۳۸ درصد کسری منابع دارد
مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و تأمین منابع مالی وزارت صمت:

صنایع و معادن امسال ۳۸ درصد کسری منابع دارد

قزوین- مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و تامین منابع مالی وزارت صمت گفت: برای تامین نیاز واحدهای صنعتی و معدنی در کشور امسال به بیش از ۶۷۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم  که بر اساس پیش بینی های صورت گرفته نزدیک به ۳۸ درصد کسری منابع خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار بازار، نعمت الله شهبازی بعد از ظهر شنبه در جلسه بهره گیری  از بنگاه های صنعتی و معدنی استان قزوین که با حضور مسئولین ملی و استانی برگزار شد، اظهار داشت: تامین اعتبارات مورد نیاز برای حوزه صنعت و معدن از شرایط اولیه  برای تحقق جهش تولید است و قطعا برای حرکت در این مسیر در استان قزوین نیازمند ۶۷۵ هزار میلیارد تومان منابع مالی هستیم.

وی بیان کرد: با پیش بینی های انجام شده امسال نزدیک به ۴۲۰ هزار میلیارد تومان  از این اعتبارات تامین می شود که نشان از کسری ۳۸ درصدی در منابع این حوزه دارد.

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و تامین منابع مالی وزارت صمت استان قزوین گفت: سال گذشته نیز با تامین ۳۷۰ هزار میلیارد تومان اعتبار از منابع بانکی نزدیک به ۱۰۵ هزار میلیارد تومان کسری داشتیم که  برخی از پیش بینی های ما را با مشکل مواجه کرد.

شهبازی تصریح کرد:  امروز تنها ۳۵ درصد از کل تسهیلات اعطا شده در کشور سهم بخش صنعت و معدن بوده است و از مجموع یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اعطایی ۴۳۶ میلیارد تومان آن در این حوزه هزینه شده است.

وی عنوان کرد: اگر بخواهیم حتی وضع موجود را نیز برای سال بعد حفظ کنیم ۵۷۰ هزار میلیارد تومان سرمایه در بخش سرمایه در گردش و سرمایه ثابت نیاز خواهیم داشت که تامین آن از الزامات است.

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و تامین منابع مالی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تحقق جهش تولید در کشور نیازمند ۱۸۰ هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش و ۹۰ هزار میلیارد تومان سرمایه ثابت هستیم.

شهبازی عنوان کرد:  مشکل امروز ما در حوزه منابع مالی سهم ناچیز بنگاه های اقتصادی است که سال گذشته از مجموع اعتبارات تنها پنج درصد بوده است.

تلفیق سرمایه های اجتماعی و اقتصادی از الزامات شرایط کنونی کشور است
عیسی قبادی معاون اقتصادی استانداری قزوین  نیز در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به لزوم  ورود شرکت ها در حوزه بورس بیان کرد: قطعا شرایط امروز کشور  نیازمند این است که سرمایه های اجتماعی و اقتصادی تلفیق و در کنار  هم بازار را رونق بخشد.

وی بیان کرد: باید بتوانیم کشور را از شر مشکلات مالی خلاص کنیم و به همین منظور نیازمند این هستیم که منابع مالی جدید پیدا کرده و کشور را از وابستگی صرف به بانک ها خارج کنیم.

معاون اقتصادی استانداری قزوین تصریح کرد: فرآیندهای طولانی تسهیلات بانکی  و تامین اعتبارات مورد نیاز برای این حوزه موجب شده است تا ورود به بازار بورس و سرمایه به عنوان  یکی از راهکار های اساسی در این حوزه مطرح باشد که به همین منظور جلساتی با شرکت های بزرگ استان برگزار شده است.

قبادی خاطرنشان کرد: بورس میتواند تعادل مناسبی در بازار ایجاد کرده و منابع مالی لازم را برای رونق و جهش تولید  در کشور ایجاد کند.

وی عنوان کرد: راه اندازی بورس های تخصصی و  هدایت سرمایه ها به این سمت میتواند مدیریت منابع را در کشور ایجاد کند و نیازهای صنعتگران و تولیدکنندگان را رفع کند.

کد خبر: ۳۳٬۱۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha