۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۸
۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار در اختیار واحدهای تولیدکننده داخلی قرار می‌گیرد
مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و تأمین مالی وزارت صمت:

۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار در اختیار واحدهای تولیدکننده داخلی قرار می‌گیرد

قزوین- مدیر کل دفتر سرمایه گذاری وتأمین مالی وزارت صمت گفت: با تامین سرمایه گذاری بیش از پنج هزار و ۵۲۰ میلیارد تومانی صندوق توسعه ملی و تزریق سهم بانک ها نزدیک به ۱۱ میلیارد تومان اعتبار در اختیار تولید کنندگان داخلی قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار بازار، نعمت الله شهبازی  ظهر شنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین که با حضور عیسی قبادی معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری قزوین، عزیز الله افضلی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین و علیخانی مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری و جمعی از مدیران استانی در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت:  طی دو سال گذشته صندوق توسعه ملی مبلغ پنج هزار و ۵۲۰ میلیارد تومان اعتبار را در قالب سرمایه گذاری در هشت بانک عامل به جریان تولید تزریق کرده است که  بر اساس تفاهم نامه های منعقد شده همین میزان اعتبار نیز از سوی باک ها باید در اختیار تولید قرار گیرد.

وی بیان کرد: با این حساب نزدیک به ۱۱ میلیارد تومان اعتبار از اعتبارات تبصره ۱۸ در اختیار تولیدکنندگان داخلی قرار میگرد که قطعا میتواند رشدی جدی در حوزه تولید را در کشور ایجاد کند.

شهبازی خاطرنشان کرد: مشکلات حوزه تولید در کشور امروز مستقیما به بخش اقتصاد مرتبط است و میدانیم که اگر با تزریق اعتبارات بتوانیم بخشی از مشکلات مالی را رفع کنیم قطعا تولید مسیر خود را دوباره می یابد.

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و تامین مالی وزارت صمت عنوان کرد:  با هماهنگی های انجام گرفته نزدیک به نیمی از این تعهد ۱۱ میلیارد تومانی تا پایان امسال وارد چرخه تولید می شود.

شهبازی افزود:  نزدیک به پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان باقیمانده این اعتبارات نیز در کوتاه ترین زمان ممکن از سوی بان کها تامین می شود که قطعا مدیران استاین باید برای جذب این اعتبارات برنامه ریزی مناسب داشته باشند.

سهم قزوین از اعتبارات تبصره ۱۸  نزدیک به یک هزار و ۱۳۸ میلیارد تومان است
عزیزالله افضلی رئیس سازمان صمت استان قزوین نیز در بخش دیگری از این جلسه بیان کردک سهم استان قزوین از این اعتبارات نزدیک به یک هزار و ۱۳۸ میلیارد تومان است که در بخش های سرمایه در گردش، نوسازی و بازسازی واحدهای تولیدی و صنعتی به متقاضیان پرداخت می شود و پیش بینی شده است تزریق این میزان اعتبار به واحدهای تولیدی استان نزدیک به ۴۵۰نفر اشتغالزایی ایجاد کند.

وی بیان کرد: تاکنون در استان قزوین ۳۸ فقره تسهیلات رفع موانع تولید به ارزش ۱۲۴ میلیارد تومان  پرداخت شده است که توانسته گامی ارزشمند در جهت حمایت از واحدهای کوچک و متوسط و نوسازی این واحدها باشد.

رئیس سازمان صمت استان قزوین بیان کرد: همچنین در استان قزوین ۲۲۹ فقره تسهیلات رونق تولی به ارزش ۶۱۳ میلیارد تومان پرداخت شده است که  امیدواریم با تزریق اعتبارات بیشتر بتوانیم نیازهای واحدهای تولیدی و صنعتی استان را مرتفع کنیم.

افضلی همپنین گفت: تاکنون از محل تسهیلات تبصره ۱۸ در استان قزوین ۱۹۶ میلیارد تومان تسهیلات به ۳۰ واحد تولیدی و صنعتی پرداخت شده است و تلاش ما در استان مدیریت درست اعتبارات است که بتواند چرخه صنایع استان را به حرکت در آورد.

کد خبر: ۳۳٬۱۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha