۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
ثبات قیمت دلار و سکه در بازار/ بازار مدیریت نشود قیمت ها دوباره افزایشی خواهد شد
«بازار» گزارش می دهد؛

ثبات قیمت دلار و سکه در بازار/ بازار مدیریت نشود قیمت ها دوباره افزایشی خواهد شد

قیمت انواع ارز امروز در بازار تغییر آنچنانی نداشت و دلار با همان قیمت ۲۳ هزار و ۵۰۰ هزارتومانی روز پنج شنبه همچنان ثابت ماند.

بازار؛ گروه بانک و بیمه: بازار ارز امروز با آرامش خاصی همراه بود و فعالان این بازار نخستین روز معامله هفتگی خود را بدون تنش قیمتی برگزار کردند، تابلو قیمت ها در این بازار امروز تغییر چندانی نداشت و معامله گران نیز جنب جوش خاصی نداشتند.
قیمت دلار که در هفته گذشته با رشد خرنده ای همراه بود اکنون ثابت مانده است و قیمت سکه نیز به نسبت اخرین روز کاری هفته گذشته در این بازار ثابت مانده است.
خیلی ها معتقدند بانک مرکزی بر بازار ارز مسلط شده و این احتمال وجود دارد که با تزریق منابع هنگفت ارزی به سامانه نیما قیمت ها را در بازار ارز تعدیل کند.
علاوه بر این موضوع بازگشت ارزهای صادراتی و تقویت بنیه منابع ارزی کشور نیز بانک مرکزی را برای ساماندهی قیمت ها در بازار ارز بیش از پیش امیدوارتر کرده است.
در چنین شرایطی است که قیمت ها امروز در بازار ارز دچار تغییر چندانی نشدند طوری که در بازار آزاد هم‌اکنون قیمت دلار  ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان، یورو ۲۷ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام شده است.

صرافی ها گران کردند
امروز همچنین صرافی‌های بانک‌ها قیمت دلار را برای فروش به مردم با افزایش ۵۰۰  تومانی نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری قبل ۲۱ هزار و ۳۰۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۹ هزار و ۹۰۰ تومان خریداری می‌کنند.
علاوه بر این قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها نیز امروز با ۱۳۰۰ تومان افزایش نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری قبل ۲۵ هزار و ۱۰۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو در این صرافی‌ها ۲۳ هزار و ۴۰۰ تومان تعیین شده است.
امروز حوالی ظهر صرافی های بانکی، قیمت خرید و فروش دلار و یورو را نسبت به صبح امروز تغییر دادند. بر همین اساس دلار از ۲۱ هزار و ۱۰۰ تومان به ۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان و یورو از ۲۴ هزار و ۸۰۰ تومان به ۲۵ هزار و ۱۰۰ تومان افزایش یافت.
امروز قیمت خرید و فروش دلار در صرافی‌ها ۱۴۰۰ تومان و قیمت خرید و فروش یورو ۱۷۰۰ تومان اختلاف داشت. ثبات نسبی قیمت ها در بازار ارز موجب شد تا قیمت سکه نیز ثابت شود. قیمت سکه تمام ‌بهار آزادی طرح جدید ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و قیمت سکه طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است. همچنین قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و سکه گرمی یک ‌میلیون و ۷۵۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد. قیمت هر گرم طلای ۲۴ عیار نیز یک ‌میلیون و ۴۴۵ هزار تومان و هر مثقال طلا ۴ میلیون و ۶۹۷ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱۹۷۷.۲ دلار معامله می‌شود.

 قیمت ارز در بازار مدیریت نشود قیمت ها افزایشی خواهد شد
محمد علی پور، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «بازار» درباره ساماندهی قیمت ها در بازار ارز گفت: دولت طی ۳ ماه اخیر بازار ارز را به حال خود رها کرده بود و این موضوع باعث شد تا نرخ ها در بازار ارز دچار تغییر و با شیب بالا قیمتی همراه شوند.
وی با بیان اینکه طی هفته های گذشته قیمت ارز با مداخله بانک مرکزی به بازار از ۲۶ هزار به حدود ۲۱ هزار تومان رسید، گفت: قیمت ارز در بازار مدیریت نشود با توجه به رکود حاکم بر اقتصاد کشور روندی رو به رشد به خود می گیرد و تبعات آن به افزایش نرخ قیمت کالا و خدمات در بازار منجر خواهد شد.
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تغییر نرخ ارز معیشت مردم را سخت می کند افزود: با افزایش قیمت ها در بازار ارز انتظار تورمی در جامعه ایجاد می شود و قیمت ها همچنان بر مدار رشد قرار خواهند گرفت. وی اضافه کرد: بانک مرکزی باید سیاست های خاص خود را در راستای مهار قیمت بی منطق ارز را در پیش گیرد و با برنامه ریزی های درست مانع از رشد تقاضای کاذب ارز در بازار شود.

افزایش نرخ رسمی ۱۲ ارز
بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۷ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۱۲ ارز نسبت به روز قبل افزایش، ۲۶ واحد پولی کاهش و دلار و ۸ ارز دیگر نیز ثابت بود. براساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز (شنبه یازدهم مرداد ماه ۹۹) بدون تغییر نسبت به روز گذشته، ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین هر پوند انگلیس با افزایش ۴۰۶ ریالی به قیمت ۵۴ هزار و ۹۴۹ ریال و هر یورو نیز با کاهش ۸ ریالی به قیمت ۴۹ هزار و ۲۶۱ ریال اعلام شد.

کد خبر: ۳۳٬۱۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha