۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
اقتصاد ایتالیا با رقم بی‌سابقه ۱۲.۴ درصد کوچک شد
در سه ماهه دوم سال؛

اقتصاد ایتالیا با رقم بی‌سابقه ۱۲.۴ درصد کوچک شد

به دنبال افت شدید فعالیت اقتصادی در ایتالیا پس از شیوع ویروس کرونا، اقتصاد این کشور در سه ماهه دوم سال با رقم بی‌سابقه ۱۲.۴ درصد کوچک شد.

به گزارش بازار به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، براساس اعلام اداره آمار ایتالیا (ISTAT) ریزش سه ماهانه تولید ناخالص داخلی در سومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو بی‌سابقه بوده است. براساس اعلام این مرکز، تولید ناخالص داخلی در سه ماهه دوم سال جاری نسبت به سال گذشته ۱۷.۳ درصد کاهش یافته است.

تحلیل گرانی که در یک نظرسنجی شرکت کرده بودند، براساس دومعیار سه ماهانه و سالیانه، به ترتیب کاهش ۱۵ و ۱۸.۷ درصدی رشد اقتصادی  را پیش‌بینی کرده بودند. مرکز آمار ایتالیا همچنین داده‌های خود را در خصوص سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ اصلاح کرد و برای این برهه نسبت به سه ماهه پیش از آن افت ۵.۴ درصدی و نسبت به مدتی مشابه در سال گذشته ریزش ۵.۵ درصدی را به ثبت رساند. این دو رقم پیش‌تر به ترتیب ۵.۳ و ۵.۴ درصد اعلام شده بود.

ایتالیا یکی از کشورهای اروپایی است که به شدت از شیوع ویروس کرونا آسیب دیده به طوری که از زمان ظهور کووید-۱۹ در اواخر فوریه در این کشور، بیش از ۳۵ هزار تلفات ناشی از این بیماری گزارش کرده است.

پیش‌بینی رسمی ایتالیا از تولید ناخالص داخلی کلی در سال ۲۰۲۰، منفی ۸درصد بوده و این در حالی است که «روبرتو گوالتیری» وزیر اقتصاد این کشور گفته است که این رقم احتمالا باید به شکل نزولی اصلاح شود. بانک مرکزی ایتالیا و کمیسیون اروپا به ترتیب این رقم را منفی ۹.۵ و منفی ۱۱.۲ درصد پیش بینی کرده‌اند؛ ارقامی که در جمع ۲۷ کشور اتحادیه اروپا بالاترین محسوب می‌شود.

اسپانیا که دیگر کشور به شدت آسیب دیده از ناحیه کرونا به‌شمار می‌رود، اوایل امروز (جمعه) اعلام کرد که تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه دوم سال نسبت به سه ماهه نخست سال ۱۸.۵ درصد کاهش یافته و فرانسه و آلمان به ترتیب از کاهش ۱۳.۸ و ۱۰.۱ درصدی تولید ناخالص داخلی در این سه ماهه خبر داده‌اند.

دولت ایتالیا به منظور کمک به شرکت‌ها و خانواده‌ها در راستای غلبه بر بحران کرونا از محرک‌هایی به ارزش ۷۵ میلیارد یورو (۸۹.۱۸ میلیارد دلار) رونمایی کرده و گفته است که در اوایل آگوست نیز بسته محرکی را به ارزش ۲۵ میلیارد یورو عرضه خواهد کرد.

کد خبر: ۳۳٬۰۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha