۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
صندوق بورسی تامین مالی طرح‌های دانش بنیان در خراسان رضوی ایجاد می‌شود

صندوق بورسی تامین مالی طرح‌های دانش بنیان در خراسان رضوی ایجاد می‌شود

مشهد- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: طرح‌های بزرگ دانش بنیان زیادی در استان وجود دارد که برای اجرا نیازمند منابع مالی هستند و در این راستا با توجه به سوق یافتن سرمایه‌های مردم به سمت بورس، صندوق سرمایه‌گذاری بورسی در استان ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رسولیان  هدف از ایجاد صنندوق بورسی را تامین مالی طرح‌های بزرگ دانش بنیان از طریق جذب منابع مالی مردم عنوان کرد و افزود: یکی از برنامه‌های مهم استان حمایت و توسعه شرکت های دانش بنیان و فناور است که هدفگذاری در این راستا رساندن خراسان رضوی از حیث برخورداری از شرکتهای دانش بنیان به رتبه دوم کشور بعد از تهران است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: مجموعه تولیدات و طراحی‌ها و فناوری ها در پارک علم و فناوری خراسان بی‌نظیر و منحصر به فرد است و ایده‌های زیادی از سوی شرکتهای دانش بنیان در این پارک ارایه می‌شود که دولت باید حتما آنها را حمایت کند تا شرایط برای فعالیت بهتر آنها فراهم و فضای مناسب برای استقرار آنها ایجاد شود.

رسولیان افزود: پارک علم و فناوری خراسان فضای مناسبی را به منظور جلب مشارکت بخش خصوصی برای تامین فضا برای استقرار شرکتهای دانش بنیان و فناوری که ایده و محصول خود را به مرحله تجاری سازی رسانیده‌اند ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: این فضا در قالب توسعه ۵۰ هکتاری اراضی پارک علم و فناوری و استقرار ۳۰ واحد دانش بنیان در آن با در اختیار گرفتن فضاهای ۱۷۰ تا ۲۰۰ مترمربعی و همه امکانات میسر می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: طبق بررسی‌های انجام گرفته ۴۵ شرکت دانش بنیان در خراسان رضوی برای تجاری سازی محصول خود نیازمند فضای جدید متناسب با فعالیتشان و نزدیک به مراکز علمی و دانشگاهی و صنعتی هستند که در تلاش برای تامین فضای مناسب برای آنها هستیم.

کد خبر: ۳۳٬۰۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha