۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۷
ماجرای وام ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی بانک ها به بنگاه های زیر مجموعه خود
عضو کمیسیون برنامه و بودجه به بازار خبر داد

ماجرای وام ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی بانک ها به بنگاه های زیر مجموعه خود

حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از ماجرای تسهیلات ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی برخی بانک ها به بنگاه های زیر مجموعه خود، خبر داد و گفت: اگر بانک مرکزی در این زمینه نظارت نکند، مجلس ورود می کند.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به خلق پول هنگفت از سوی برخی از بانک‌ها در کشور گفت: یکی از تهدیدهای اساسی امروز مربوط به خلق پولی است که روزانه به مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان به ویژه در برخی از بانک‌های خصوصی خلق می‌شود.

وی تأکید کرد: بدون شک تولید این حجم از پول از سوی بانک‌های خصوصی برای کشور آسیب‌زا است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: بخشی از تورم موجود در کشور و همچنین ناپایداری اقتصادی مربوط به خلق پول هنگفت از سوی برخی از بانک‌های خصوصی است که باید به جد مورد پیگیری قرار گیرد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: انتظار داریم بانک مرکزی در این زمینه وظایف خود را به درستی انجام دهد.

عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی بیان داشت: از سوی دیگر برخی از این بانک‌ها به نام تولید و حتی با نام جهش تولید اقدام به ارائه تسهیلات می‌کنند اما در باطن این تسهیلات به بنگاه‌های زیرمجموعه خودشان  ارائه و پرداخت می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد:‌این بانک‌ها از ابتدای سال تاکنون در همین شرایط کرونایی بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه های زیرمجموعه خود ارائه کرده‌اند که این مسئله نظارت بانک مرکزی را طلب می‌کند.

حاجی دلیگانی تاکید کرد:  اگر بانک مرکزی به این دو مطلب یعنی خلق پول هنگفت و تسهیلات غیرشفاف بانک‌ها نپردازد قطعا مجلس به این مسئله ورود خواهد کرد.

کد خبر: ۳۳٬۰۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha