۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷
شرکت‌های کاغذی، نظام اقتصادی ایران را هدف گرفته‌اند
مدیرکل دفتر حقوقی سازمان امور مالیاتی:

شرکت‌های کاغذی، نظام اقتصادی ایران را هدف گرفته‌اند

ریاحی، مدیرکل دفتر حقوقی و قراردادهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی اظهار داشت: افرادی که در نظام اقتصاد هویت خودشان را پنهان می‌کنند، با استفاده از خلاهای قانونی و ضعف عملکردی برخی از افراد، اشخاصی را به اختیار می‌گیرد و فعالیت‌های خودشان با نام غیر پیش می‌برند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، حسن تاجمیر ریاحی، مدیرکل دفتر حقوقی و قراردادهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی گفت: متاسفانه سالیان زیادی است که شرکت‌هایی کاذب و کاغذی با عناوین مختلف در به نظام اقتصادی کشور ضربه وارد می‌کنند.

وی افزود: شرکت‌های کاغذی چالش‌های متعددی را در نظام اقتصاد ایران به وجود آورده‌اند.

مدیرکل دفتر حقوقی و قراردادهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی ادامه داد: شرکت‌های کاغذی با اهداف «پولشویی» و «قاچاق کالا» و «اخذ تسهیلات بانکی به طور غیر مجاز» و «فاکتور فروشی» و «کلاه‌بردای» و «فرار مالیاتی» تاسیس می‌شوند.

وی اضافه کرد: افرادی که در نظام اقتصاد هویت خودشان را پنهان می‌کنند، با استفاده از خلاهای قانونی و ضعف عملکردی برخی از افراد، اشخاصی را به اختیار می‌گیرد و فعالیت‌های خودشان با نام غیر پیش می‌برند.

حسین تاجمیر ریاحی با اشاره به این که قانون تجارت و ثبت شرکت‌ها خلاهایی در حوزه ثبت دارند، توضیح داد: در اصلاحیه‌ی قانون تجارت برخی از خلاهای موجود در ثبت شرکت‌ها پوشیده شده است.

وی با بیان این که نظام مالیاتی کشور از شرکت‌های کاغذی آسیب می‌بیند، اظهار داشت: قانون‌گذار در اصلاحیه قانون مالیات‌ها در سال ۹۴، موادی را در حوزه جرم‌انگاری به این قانون اضافه کرد.

مدیرکل دفتر حقوقی و قراردادهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی تاکید داشت: برخی از افراد فعال در حوزه شرکت‌های کاغذی، در عین حال حداقل ۱۰ شرکت کاغذی را به ثبت رسانده‌اند.

وی افزود: در بسیاری از مواقع می‌بینیم که یک فردِ بدون صلاحیت در خواندن و نوشتن، در راس هیات مدیره‌ی شرکت‌های کاغذی قرار گرفته است.

حسین تاجمیر ریاحی خاطر نشان کرد: در حال حاضر گلوگاه‌های اصلی ثبت شرکت‌های کاغذی شناسایی شده است و دستگاه‌های قضایی به این موضوع ورود جدی خواهند داشت.

کد خبر: ۳۳٬۰۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha