۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶
 ۱۷۰۰ پرونده قاچاق کالا در گمرک لرستان تشکیل شد/ صادرات کالا به ۱۲ کشور
مدیرکل گمرک لرستان:

۱۷۰۰ پرونده قاچاق کالا در گمرک لرستان تشکیل شد/ صادرات کالا به ۱۲ کشور

لرستان- بیاتی، مدیرکل گمرک لرستان با بیان اینکه یک هزار و ۷۰۲ پرونده قاچاق کالا در گمرک استان تشکیل شده است، گفت: کالاهای تولیدی به ۱۲ کشور صادر می‌شود.

عبدالکریم بیاتی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: میزان صادرات چهار ماهه نخست امسال از نظر وزنی ۵۴ درصد، از نظر دلاری ۱۱درصد و از نظر ریالی ۳۰درصد افزایش داشته است.

وی افزود: کالاهای تولیدی لرستان به ۱۲کشور از جمله پاکستان، افغانستان، عراق، بلغارستان، ارمنستان، ترکیه، سوریه، امارات، عمان، آذربایجان، ترکمنستان و هند صادر می‌شود.

مدیرکل گمرک لرستان با بیان اینکه عمده صادرات استان هیدروکربن، آب پنیر، لبنیات و شیرخشک بوده است، عنوان کرد: کالاهای وارداتی در چهار ماهه اول سال ۹۹، از نظر وزنی۱۷درصد، ارزش دلاری ۵۳ درصد و از نظر ارزش ریالی ۵۳ درصد افزایش یافته است.

وی بیان کرد: عمده کالاهای وارداتی از کشورهای آلمان، چین، هند و ترکیه است و بیشتر محصولات وارداتی ترینش کاتالیست، مواد اولیه داروهای دامی، آنتی اکسیدان و اکثرا مواد اولیه پتروشیمی و شرکت‌های دارویی است.

بیاتی گفت: ویروس کرونا در فعالیت گمرک قطعا تاثیر داشته و همین باز و بسته شدن مرزها بر روی واردات و صادرات تاثیر گذار بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۸ هزار و ۷۰۲ فقره پرونده قاچاق بررسی شد و جریمه‌های اعمال شده به حساب تعزیرات می‌رود.

مدیرکل گمرک لرستان گفت: برای صادرات استان موانعی وجود ندارد حتی خارج از وقت اداری و در روزهای تعطیل آماده به خدمت هستیم؛ سه واحد شرق و شمال استان صادراتشان از منطقه ویژه ازنا انجام می‌شود و در جنوب و جنوب غرب استان از طریق مرکز انجام می‌شود.

کد خبر: ۳۳٬۰۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha