۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳
اینترنت اشیا در حوزه هواشناسی آذربایجان شرقی پیاده سازی می شود
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی:

اینترنت اشیا در حوزه هواشناسی آذربایجان شرقی پیاده سازی می شود

تبریز- مدیر کل ارتباطات و فن آوری اطلاعات آذربایجان شرقی گفت: با تاکید بر لزوم استفاده از اینترنت اشیا در حوزه هواشناسی، گفت: امیدواریم با همکاری اداره کل هواشناسی و همچنین کمک گرفتن از بخش خصوصی بتوانیم این طرح را در استان پیاده سازی کنیم.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فن آوری اطلاعات آذربایجان شرقی، محمد فرزاد در دیدار با مدیر کل هواشناسی استان، با اشاره به لزوم استفاده از فن آوری اطلاعات در حوزه هواشناسی، این اقدامات را آغاز همکاری دو اداره کل عنوان کرد و افزود: امروزه دنیا، دنیای فناوری اطلاعات است و ICT یکی از شاخص های توسعه کشورها محسوب می شود.

وی با اشاره به نقش فناوری اطلاعات در دنیای امروز، نیازهای مختلف این حوزه و ضرورت استفاده از داده های ماهواره ای به لزوم ارایه خدمات به اقشار مختلف مردم و کشاورزان، از انجام برنامه ریزی لازم به منظور جلوگیری از خسارات ناشی از تغییرات جوی از جمله سرمازدگی محصولات کشاورزی با کمک سازمان فضایی ایران به صورت الکترونیکی خبر داد.

مدیر کل هواشناسی آذربایجان شرقی هم با اشاره به اهمیت و نقش فضای مجازی در زندگی امروز، اظهار کرد: اکنون فناوری اطلاعات و فضای مجازی جزو جدا نشدنی زندگی افراد بوده و حوزه هواشناسی نیز از این دسته مستثنی نیست.

علی دولتی مهر با اشاره به وجود برخی مشکلات در حوزه هواشناسی در استان، افزود: امیدواریم با استفاده از ابزارهای ارتباطی و فناوری اطلاعات بتوانیم این مشکلات را کمتر کنیم.

در ادامه این دیدار توافقاتی به منظور برنامه ریزی و برگزاری همایش کشاورزی هوشمند که بخشی مرتبط با بخش هواشناسی است، انجام شد.

کد خبر: ۳۲٬۸۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha