۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۲
یک پنجم فلورین کشور در مازندران استخراج می شود
رئیس سازمان صمت مازندران:

یک پنجم فلورین کشور در مازندران استخراج می شود

ساری - رئیس سازمان صمت مازندران با بیان اینکه مازندران رتبه دوم تولید فلورین در کشور را دارد گفت: یک پنجم فلورین کشور در استان تولید و استخراج می شود.

به گزارش خبرنگار بازار،حسینقلی قوانلو بعدازظهر چهارشنبه در نشست مدیران شصتا با مسئولان مازندران در استانداری با بیان اینکه اکثر معادن مازندران غیرفعال است، خواستار سرمایه گذاری شرکت شصتا در حوزه معدنی شد و افزود: یک پنجم فلورین کشور در استان تولید می شود و چهار معدن با ظرفیت استخراج ۳۰ هزار تنی در استان فعال است.

وی با بیان اینکه تولیدات ماده معدنی به دلیل نداشتن صنایع فرآوری به صورت خاج از استان خارج می شود، تصریح کرد: در حال حاضر بیشتر معادن استان غیرفعال است و مواد معدنی نیز به صورت خام خارج می شوند.

وی با عنوان اینکه برخی معادن استان تعطیل و راکد هستند، گفت: بسترها برای سرمایه گذاری شرکت شصتا در حوزه معدن مازندران مهیا است و می توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

قوانلو، سرمایه گذاری در فرآوری فلورین را اقتصادی برشمرد و با اشاره به فعالیت صنایع سلولوزی در استان ادامه داد: در زمینه زراعت چوب نیز شرکت شصتا ورود و سرمایه گذاری کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران نیاز مازندران به چوب را سالانه ۴.۵ میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: با توجه طرح تنفس چوب از جنگل، نیمی از این نیاز از باغات و زراعت چوب تامین می شود.

حسن خیریان پور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران، خواستار سرمایه گذاری شرکت شصتا در حوزه های مختلف کشاورزی، دامپروری، اقتصادی، صنعتی و گردشگری در مازندران شد.

وی با اشاره به بازدید مدیران شرکت شصتا از بندر امیرآباد و برخی کارخانجات استان، سرمایه گذاری در حوزه های مختلف توسط این شرکت را دارای صرفه و بازدهی اقتصادی برشمرد.

کد خبر: ۳٬۲۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha