۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۸
خدمت باکیفیت مزیت و هزینه بیشتر عیب شهر هوشمند
مزایای شهرهای هوشمند از دید  مردم ۵۸ شهر در جهان

خدمت باکیفیت مزیت و هزینه بیشتر عیب شهر هوشمند

شهرهای هوشمند با بهره بردن از فناوری  هوش مصنوعی و سایر فناوریهای هوشمند و پیشرفته، کیفیت زندگی  و  ارایه خدمات را بهبود می بخشد و باعث افزایش رضایتمندی افراد می شود.

فرحناز سپهری؛ بازار: سایت «یو کی اتوریتی» نوشت:  براساس نتایج حاصل از نظرسنجی توسط پژوهشکده مشاوره  Capgemini، شهروندان در تعدادی از کشورها مزایای زندگی در شهرهای هوشمند  را عنوان کرده اند.

این گزارش حاکی از نظر سنجی  بیش از ۱۰ هزار  نفر در ۵۸ شهر در ۱۰ کشور از جمله انگلستان به عنوان شهر  نمونه برجسته   و دارنده خیابان هوشمند که از ابتکارات شهر هوشمند است.   این درحالی است که  شهر هوشمند را به عنوان شهری تعریف می کنند که از فناوری اطلاعات و ارتباطات و سایر وسایل برای بهبود کیفیت زندگی افراد و کارآیی عملیات و خدمات و همچنین تمرکز بر پایداری استفاده می کند.

یافته های این تحقیق حاکی از آن است که ۵۸ درصد از مردم شهرهای هوشمند، پایداری  وهمچنین  ۵۷ درصد آنها ارائه خدمات با کیفیت بهتر را از مزایای  آن برشمردند.  درحالی که، ۳۶ درصد گفتند که برای دسترسی به ابتکارهای مربوط  هزینه بیشتری پرداخت می کنند.

افرادی که از ابتکارات شهر هوشمند استفاده می کنند با اقدامات مختلف از کیفیت زندگی خود راضی تر بودند. در مورد مسائل بهداشتی، این رقم ۷۳ درصد در مقابل ۵۶ درصد برای افرادی که از ابتکارهای مربوطه استفاده کرده بودند، همچنین برای محیط زیست ۷۲ درصد در مقابل ۵۱ درصد  و برای   بخش رفاه ۷۴ درصد در برابر ۵۳ درصد؛ و برای امنیت ۷۷ درصد در برابر ۵۲ درصد بود.

با وجود این، گزارش نشان می دهد که پیشرفت در بخش ها کند بوده است. نظرسنجی دیگر از ۳۱۰ مقامات شهری نشان داد که تنها ۹ درصد مقامات در مراحل پیشرفته اجرای شهر هوشمند بوده اند و تنها ۲۲ درصد اقدامات  کمی را اجرا کرده اند.

یافته های این تحقیق حاکی از آن است که ۵۸ درصد از مردم شهرهای هوشمند، پایداری  و ۵۷ درصد آنها ارائه خدمات با کیفیت بهتر را از مزایای  آن برشمردند.  درحالی که، ۳۶ درصد گفتند که برای دسترسی به ابتکارهای مربوط  هزینه بیشتری پرداخت می کنند

موارد کلیدی
این گزارش توصیه می کند که برنامه های شهر هوشمند باید روی موارد کلیدی در زمینه شماری از خدمات تمرکز کنند و در مورد اینکه شهروندان مایلند از چه روشی استفاده کنند و برای کدام  راه حل ها هزینه ای را بپردازند ارزیابی به عمل آید.  تسریع در این امر نیاز به همکاری نزدیک بین ذینفعان اصلی، مسئولان شهری  و دانشگاه، استارتاپ ها  و صندوق های سرمایه گذاری دارد، در عین حال  نیازمند تمرکز بر اعتماد، نوآوری و داده است.

این گزارش سه زمینه  مهم توسعه را نشان می دهد: ایجاد چشم انداز قانع کننده شهر هوشمند همراه با پایداری و توانمندسازی مقامات شهری به عنوان کارآفرین ضمن تضمین محافظت از داده های قوی؛ و ایجاد فرهنگ نوآوری و همکاری از جمله این موارد است.

پیر آدریان هانانیا، سرپرست  Capgemini در بخش  هوش مصنوعی، اظهار داشت: درک و وضعیت شهر هوشمند تبدیل به یک تمایز مهم برای شهروندان شده است. این مهم است که مقامات ومسئولان شهری بدانند که شهروندان هوشمندترین دارایی است که یک شهر دارد و این مساله باعث شده تا آنها در مرکز ابتکارات شهر هوشمند قرار گیرند.

وی افزود: مقامات شهری باید تلاش کنند تا  اطمینان یابند که بهره بردن از فناوری، تجربه و کیفیت زندگی را که  مردم  آن نیاز دارند، برایشان فراهم می کند. با این کار، از عزیمت ساکنان  به شهر دیگری جلوگیری می شود  و مسیر دیجیتالی شدن شان ارتقا می یابد و از طرفی  شهروندان برای سرمایه گذاری در خانه خود  راغب می شوند.

کد خبر: ۳۲٬۷۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha