۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
مرغداری‌های کردستان نیاز به ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش دارند
معاون جهاد کشاورزی کردستان:

مرغداری‌های کردستان نیاز به ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش دارند

کردستان- معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: مرغداری های استان در هر مرحله جوجه ریزی نیازمند ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش هستند.

به گزارش خبرنگار بازار، خلیل فعله گری ظهر چهارشنبه در جلسه پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای مرغداری که در سالن جلسات سازمان جهادکشاورزی استان تشکیل شد، اظهار داشت: واحدهای مرغداری استان به طور میانگین در سال چهار مرحله جوجه ریزی انجام می دهند.

وی با اشاره به اینکه این واحدها در هر مرحله جوجه ریزی نیاز به ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش هستند، اضافه کرد: واحدهای مرغداری متقاضی دریافت تسهیلات ۱۸ درصد می توانند به بانک های استان مراجعه کنند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: مرغدارانی که به سیستم بانکی بدهکار هستند هم می توانند با پرداخت ۷.۵ درصد از بدهی خود اقدام به امهال وام خود برای مدت مشخصی کنند.

فعله گری اعلام کرد: ۱۴ هزار نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم در صنعت مرغداری استان مشغول به کار هستند بنابراین حمایت جدی از این صنعت امری ضروری است.

پیش بینی تولید ۱۱۰ هزار تن گوشت مرغ در کردستان
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان هم در این جلسه اظهار داشت: تولید گوشت مرغ طی سال گذشته در استان ۹۵ هزار تن بود که بر اساس برنامه ریزی انجام شده امسال این میزان را به ۱۱۰ هزار تن افزایش خواهیم داد.

سید احمد ذکریای نژاد اضافه کرد: معتقدم صنعت مرغداری پویاترین و فعال‌ترین صنعت استان است و واحدهای مرغداری سوددهی مطلوبی دارند و بانک های عامل با اطمینان کامل می توانند به متقاضیان این حوزه تسهیلات اعطا کنند.

وی با اشاره به اینکه گوشت مرغ یکی از مهمترین مایحتاج روزمره خانوارهای ایرانی است، افزود: کردستان رتبه نهم تولید گوشت مرغ در کشور را دارد و با حمایت همه جانبه بانک های استان می توان شاهد توسعه هر چه بیشتر این صنعت در استان باشیم.

کد خبر: ۳۲٬۷۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha