۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
سواحل شمالی ۴ تا ۶ درجه خنک می‌شوند
کارشناس سازمان هواشناسی:

سواحل شمالی ۴ تا ۶ درجه خنک می‌شوند

نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی از وقوع رگبار پراکنده باران در مناطقی از البرز و زاگرس خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه وشهرسازی، امین‌حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی کشور، به تشریح آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی پرداخت و گفت: امروز در مناطق شمال‌غرب کشور،  استان‌های گیلان، مازندران، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین و البرز و ارتفاعات زاگرس مرکزی، به‌ویژه در ساعات بعدازظهر، رشد ابر و رگبار پراکنده، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید، رخ می‌دهد.

او افزود: روز پنج‌شنبه نیز برای مناطق شمال‌غرب، سواحل شمالی، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز،  تهران و سمنان و به‌تدریج خراسان‌شمالی و شمال خراسان رضوی، رگبار باران پیش‌بینی می‌شود.  شدت بارش‌های فردا در استان‌های گلستان، خراسان‌شمالی و شمال خراسان رضوی خواهد بود.

نقشینه عنوان کرد: در دو روز آینده در غرب هرمزگان، ارتفاعات غرب فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و لرستان در ساعات بعد از ظهر،  رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و باد شدید رخ می‌دهد. روز جمعه نیز در سواحل شمالی بارش‌ها تداوم پیدا می‌کند و در خراسان‌شمالی،  شمال خراسان رضوی،  دامنه‌های جنوبی البرز و همچنین استان‌های مرکزی، قم و شمال اصفهان بارش پراکنده خواهیم داشت.

او ادامه داد: روز شنبه نیز برای استان‌های آذریجان‌شرقی، اردبیل، گیلان،  مازندران، خراسان رضوی و دامنه‌های جنوبی البرز،  بارش‌ پراکنده باران را پیش‌بینی کرده‌ایم. ضمن اینکه روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، نوار شمالی کشور چهار تا ۶ درجه خنک‌تر خواهد شد و دریای خزر در این مدت،  مواج و متلاطم خواهد بود.  برای نوار شرقی به ویژه منطقه زابل در چهار روز آینده وزش باد شدید همراه با احتمال خیزش گرد و خاک پیش ‌ینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی در خصوص وضعیت هوای شهر تهران نیز گفت: در تهران از بعدازظهر امروز انتظار افزایش ابر و بارش پراکنده باران می‌رود.  فردا و پس فردا نیز برای تهران بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود که می‌تواند گاهی همراه با رعدوبرق باشد. بیشینه دمای تهران،  امروز به ۳۹ درجه خواهد رسید.

کد خبر: ۳۲٬۷۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha