۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
اپراتورهای تلفن همراه گران‌فروش، دادگاهی شدند
معاون بازرسی و رسیدگی تخلفات سازمان حمایت:

اپراتورهای تلفن همراه گران‌فروش، دادگاهی شدند

احمدی، معاون بازرسی و رسیدگی تخلفات سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان از رسیدگی به پرونده تخلف افزایش قیمت بسته های اینترنتی اپراتور های تلفن همراه در دادگاه تعزیرات حکومتی خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، سیدجواد احمدی در رابطه با موضوع کم فروشی بسته های اینترنت اپراتورهای تلفن همراه، اظهار کرد: باید به این نکته توجه داشت که حمایت از مصرف کننده و تولید کننده لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

وی با بیان اینکه ما اگر منطقی از تولید کنندگان حمایت کنیم عین حمایت از مصرف کنندگان است، افزود: در حمایت از این دو قشر تولید کننده یک خدمتی را تولید می کند و عواملی دست به دست می دهد که قیمت تمام شده ای را تولید کننده متصور است؛ اگر براساس قوانین و ضوابط کالایی که قیمت مناسب داشته باشد هم مصرف کننده راضی بوده و هم چرخ تولید کننده می چرخد.

معاون بازرسی و رسیدگی تخلفات سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: این موضوع در بحث اپراتور ها یک مقدار پیچیده تر است چرا که تنظیم کننده‌ی آن سازمان ارتباطات و تنظیم مقررات و کمیسیون تنظیم مقررات است که دستگاه های مختلف در آن عضو بوده و دبیر آن سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است.

احمدی درباره افزایش یک باره نرخ بسته های اینترنتی از سوی اپراتور های تلفن همراه گفت: از ۱۸ تیر این اتفاق افتاده و موضوع این بوده که سیستم فروش این بسته ها از طریق کد های ussd(پرداخت آنی)، پرتال و فروشگاه های مجازی بوده که ۸۰ درصد مردم از کد های یو اس اس دی استفاده می کردند.

وی تصریح کرد: در یک برنامه ریزی و بسته های پر مصرف تر که مطلوبیت برای مصرف کنندگان داشته اند و کد یو اس اس دی حذف کرده و در پرتال خود باقی است(!)

معاون بازرسی و رسیدگی تخلفات سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان بیان کرد: این قیمت ها اکنون در سبد مصرف کننده افزایش پیدا کرده و اپراتور ها نیز بخش هایی را همچون ترافیک داخلی و بین الملل اضافه کردند که این موارد قابل بررسی است و در دادگاه تعزیرات هم اکنون پرونده در حال بررسی و شکایات رسیدگی می شود.

کد خبر: ۳۲٬۶۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha