۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۴
عملکرد بانک‌های عامل استان سمنان در قبال تولیدکنندگان رضایت بخش نبوده است
در نشست رونق تولید استان سمنان مطرح شد؛

عملکرد بانک‌های عامل استان سمنان در قبال تولیدکنندگان رضایت بخش نبوده است

سمنان- استاندار سمنان با بیان اینکه عملکرد بانک‌های عامل استان در قبال تولیدکنندگان رضایت بخش نبوده است، گفت: عملکرد بانک‌ها در سال قبل در ارائه تسهیلات مطلوب بود اما این روند در ارتباط با تولید کنندگان راضی کننده نبوده و باید تقویت شود.

به گزارش خبرنگار بازار، علی رضا آشناگر شامگاه سه شنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن اشاره به عملکرد بانک ها در سطح استان بیان کرد: عملکرد بانک‌ها در زمینه اعطای تسهیلات به خصوص در سال قبل مطلوب بوده اما در قبال تولید کنندگان می‌بایست تعامل بهتری باشد.

وی افزود: متاسفانه علی رغم تمام مشکلات موجود اقتصادی و موانع تولید عملکرد بانک‌های عامل در هفته‌های گذشته در اعطای تسهیلات رونق تولید به بنگاه‌های اقتصادی چندان مورد رضایت نبوده است.

رویه بانک ها اصلاح می شود
استاندار سمنان با بیان اینکه انتظار از همه دستگاه های اقتصادی است تا به رونق تولید کمک کنند، گفت: مطمئن هستیم که این رویه بانک ها به طور حتم اصلاح می‌شود زیرا نگاه همه به رونق تولید در استان مناسب است.

آشناگر بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی مربوطه و بانک‌های عامل به صورت مستمر با ارائه گزارش عملکرد، اقدامات خود در زمینه رونق تولید را بیان کنند تا بتوانیم نقاط ضعف و قوت را شناسایی کنیم.

لزوم هماهنگی بیشتر
حبیب الله خجسته پور سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان در این نشست بیان کرد: باید همه دستگاه های عضو ستاد رونق تولید همراهی بیشتری برای تولید داشته باشند، گفت: مصوبه‌های جلسه کارشناسی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، دارای اصالت هستند.

خجسته پور با بیان اینکه در صورت بروز اختلاف نظر در جلسات کارشناسی، پرونده در جلسه اصلی این کارگروه بررسی خواهد شد، تاکید کرد: مصوبات این شورا باید به خوبی اجرا شود تا شاهد تحقق شعار سال باشیم.

وی افزود: در بررسی برخی از پرونده‌ها در این جلسه، هماهنگی بین مدیران بانک‌های عامل و دستگاه‌های اجرایی وجود نداشت که این روند باید تغییر کند.

اعطای تسهیلات بانکی
علی تنشه دل رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان سمنان نیز در سخنانی با بیان اینکه  ۶۲ طرح کشاورزی به ارزش ۱۳۰ میلیارد ریال در ماه‌های گذشته از محل رونق تولید و چهار طرح اقتصادی در بخش صنعت به ارزش ۱۱۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند، گفت:  در سال‌های گذشته افزون بر ۱۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات در بخش‌های مختلف به واحدهای تولیدی و صنعتی استان پرداخت شده است.

وی افزود: حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی استان باوجود مشکلات اقتصادی و تحریم های خارجی ادامه می یابد.

دبیر کارگروه رونق تولید استان سمنان افزود: در اعطای تسهیلات رونق تولید باید هدف احیای واحدهای نیمه فعال صنعتی و کشاورزی باشد و مسئولان با عزم راسخ برای اجرای این راهبرد گام بردارند.

تشنه دل گفت: عملکرد بانک های عامل استان در ارائه تسهیلات در هفته های گذشته چندان رضایت بخش نبود که دلایل تاخیر در انجام مصوبه‌ها به صورت مکتوب ارائه شود.

کد خبر: ۳۲٬۵۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha