۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰
عرضه دام در جایگاه‌های موقت همدان ممنوع است
مدیرکل دامپزشکی استان همدان:

عرضه دام در جایگاه‌های موقت همدان ممنوع است

همدان - مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: امسال و در روز عید قربان عرضه دام در جایگاه‌های موقت ممنوع بوده و شهروندان باید دام خود را از میادین عرضه دام زنده که دارای پروانه بهداشتی هستند تهیه و در کشتارگاه‌های استان قربانی کنند.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی دامپزشکی استان همدان؛ محمودرضا رسولی گفت: همزمان با فرا رسیدن عید سعید قربان و انجام مراسم قربانی کردن دام در این روز، دامپزشکی استان همدان به صورت ویژه نسبت به اجرای طرح نظارت و کنترل بهداشتی و شرعی بر دام‌های قربانی مردم اقدام می‌کند.

وی اظهار کرد: در همین راستا  دامپزشکی استان همدان با انجام اقدامات و هماهنگی لازم با سایر ادارات و ارگان‌های ذیربط و با تشکیل، آموزش، تجهیز و ساماندهی ۱۰ اکیپ ثابت و ۱۴ اکیپ سیار و با ترکیب ۹ نفر دامپزشک، ۲۹ نفر بازرس بهداشتی گوشت، ۱۱ نفر ناظر شرعی، نظارت بر ذبح شرعی و بهداشتی قربانی‌های شهروندان را در کشتارگاه‌های استان انجام می‌دهد.

رسولی گفت: با توجه به روند گسترش بیماری کووید ۱۹ در استان همدان و به دلیل احتمال مراجعات زیاد مردمی در جایگاه‌های موقت عرضه دام کشتاری و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی جهت جلوگیری از تجمع و مسافرت‌های غیر ضروری درون شهری و برون شهری و به حداقل رساندن مخاطرات بهداشتی امسال عرضه دام در جایگاه‌های موقت ممنوع بوده و شهروندان باید دام خود را از میادین عرضه دام زنده دارای پروانه بهداشتی تهیه و در کشتارگاه‌های استان قربانی کنند.

وی در ادامه افزود: تمامی کشتارگاه‌های استان همدان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی سازمان دامپزشکی کشور، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی کرونا در روز عید قربان آمادگی لازم به منظور کشتار دام قربانی و تحویل لاشه استحصالی به متقاضیان را دارند.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: هر ساله بخش قابل توجهی از مردم تمایل به تهیه و ذبح دام و اهدای نذورات به مراکز تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد و برخی از اماکن مذهبی را دارند و تاکید می‌شود متولیان و متصدیان این مراکز تمامی دام‌های اهدایی و تهیه شده توسط این مراکز را در کشتارگاه‌های استان ذبح کنند.
 

کد خبر: ۳۲٬۵۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha