۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۳
۷ و نیم میلیارد ریال تسهیلات در انتظار مشاغل آسیب‌دیده از کرونا در یزد
طبق گزارش اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد

۷ و نیم میلیارد ریال تسهیلات در انتظار مشاغل آسیب‌دیده از کرونا در یزد

یزد- از ۹ هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال تسهیلات در نظر گرفته شده برای تخصیص به واحدهای به شدت آسیب‌دیده از شیوع کرونا در استان یزد، همچنان هفت و نیم میلیارد ریال تسهیلات در انتظار مشاغل آسیب‌دیده از کرونا است.

به گزارش خبرنگار بازار، بر اساس گزارش عملکرد بانک‌های عامل استان که هفته نخست مرداد ماه ۹۹ از سوی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد منتشر شد، تسهیلات در نظر گرفته شده برای تخصیص به واحدهای به شدت آسیب‌دیده از شیوع کرونا در استان ۹ هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال بوده است که می‌بایست به پنج هزار و ۴۳ پرونده اختصاص یابد.

گزارش عملکرد بانک‌های عامل یزد تا پایان تیر ماه ۹۹ حاکی از این است که از میان سهمیه اختصاص یافته به استان یزد، تاکنون مبلغ پرداختی هزار و ۸۰۱ میلیارد ریال تسهیلات به ۴۵۴ پرونده به طور کامل و اقساطی پرداخت شده است.

طبق بررسی‌های خبرنگار بازار، روند پرداخت تسهیلات به بانک‌ها کند بوده است؛ به نحوی که تاکنون صرفأ حدود دو درصد از سهمیه استان جذب شده است.

همچنین کثرت مراجعه‌کنندگان جهت تغییر بانک به علت عدم پذیرش طرح از سوی بانک سپه و نیز اجرا نشدن معرفی رابطان بانکی به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مشکلات و چالش‌های دستگاه‌های اجرایی در اجرای درست این طرح بوده است.

این در حالی است که استاندار یزد در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری که پنجم مرداد ماه در استانداری یزد برگزار شده بود، تعهدات ایجاد شده دستگاه‌های مختلف را در کف دانست و عنوان کرد که بنا به ظرفیت استان و ایجاد روزافزون اشتغالزایی و عرصه‌های کار و فعالیت، لازم است برای رونق فعالیت‌های اقتصادی اهتمام بیشتری شود.

محمدعلی طالبی همچنین از بانک‌های عامل خواست در حوزه تسهیلات واحدهای آسیب دیده از اشتغال و استفاده کامل از سهمیه استان، اطلاع‌رسانی قوی و گسترده انجام شود؛ چراکه شرایط بهره‌مندی از این تسهیلات مناسب و غیرممکن است واجدین شرایط با آگاه بودن از شرایط، برای دریافت تسهیلات اقدام نکنند.

کد خبر: ۳۲٬۵۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha