۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳
فعالان اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد ابلاغ اوراق مالیاتی خود را ثبت کنند
مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد:

فعالان اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد ابلاغ اوراق مالیاتی خود را ثبت کنند

یاسوج- مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: فعالان اقتصادی استان باید ابلاغ اوراق مالیاتی خود را ثبت کنند.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدعلی غفاری ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران در محل امور مالیاتی استان افزود: در راستای اجرای طرح جامع مالیاتی و هوشمندسازی مالیات، از طریق ثبت ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی گام دیگری از خدمات آنلاین به مودیان مالیاتی فراهم شده است.

وی با بیان اینکه این امر، سبب تسهیل امور مودیان، کاهش اتلاف وقت و هزینه‌های رفت و آمد می شود، گفت: مودیان مالیاتی باید با توجه به اجرای سراسری طرح ابلاغ الکترونیک اوراق مالیاتی در سراسر کشور، با مراجعه به سامانه ابلاغ الکترونیک خود را فعال کنند.

غفاری تصریح کرد: افراد حقوقی و املاک اجاره‌ای تا ۳۱ شهریور و اشخاص حقیقی تا پایان مرداد ماه برای تسلیم اظهارنامه مالیاتی خود فرصت دارند.

وی با بیان اینکه در کهگیلویه و بویراحمد ۵۰ هزار مودی حقیقی و حقوقی فعال وجود دارد، گفت: در خصوص املاک نیز طبق قانون ماده ۵۳ قانون مالیاتهای مستقیم ۲۵ درصد از درآمد املاک اجاره ای برای استهلاک ساختمان و تعهدات مالک مشمول مالیات نمی شود.

غفازی اظهار داشت: بر اساس ماده ۱۳۱ قانون مالیات های مستقیم کرایه املاک اجاره از یک تا۵۰۰میلیون ریال ۱۵درصد و از۵۰۰ تا یک میلیارد ریال۲۰ درصد و بیش ازاین میزان ۲۵ درصد مشمول مالیات می شوند.

وی افزود: دستگاه های انتظامی، نظارتی و قضایی کهگیلویه و بویراحمد می توانند در زمینه وصول مالیات املاک اجاره ای به امور مالیاتی کمک کنند.

کد خبر: ۳۲٬۵۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha