۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
نخستین خط تولید قرص‌های جوشان کشور در قم افتتاح شد
با حضور استاندار قم؛

نخستین خط تولید قرص‌های جوشان کشور در قم افتتاح شد

قم - اولین خط تولید تخصصی قرص‌های جوشان در کشور طی مراسمی با حضور استاندار و مسئولان قم در شهرک صنعتی شکوهیه به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار بازار، استاندار قم قبل از ظهر سه‌شنبه در مراسم بهره‌بردای از نخستین خط تولید تخصصی قرص‌های جوشان کشور که در شهرک صنعتی شکوهیه قم برگزار شد، با ابیان اینکه امروز این خط توسط یک شرکت سلامت محور راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: تولیدات این شرکت که برای نخستین بار در کشور راه اندازی می‌شود در این ایام بیشتر مورد نیاز مردم است.

بهرام سرمست همچنین به بازدید خود از یک واحد تولید تجهیزات ساختمانی در شهرک صنعتی شکوهیه اشاره کرد و گفت: فعالان در این شرکت تولیدی با ابتکار و خلاقیت و بهره‌برداری درست و صحیح از قابلیت‌های اقتصادی مسیر توسعه را هموار کرده‌اند.

توجه به ظرفیت دریاچه نمک
وی با تأکید بر اینکه مدیران قم باید پشتیبان تولیدکنندگان باشند، گفت: برای رفع مشکلات مراکز تولیدی مستقر در استان قم تلاش می‌شود و بانک‌های عامل نیز در زمینه پرداخت وام‌های بانکی به تولیدکنندگان قول مساعد داده‌اند.

استاندار قم در ادامه به بازدید خود از یک واحد شیمیایی که در زمینه تولید محصولات بهداشتی فعالیت دارد نیز اشاره کرد و افزود: مراکز تولیدی قم باید از ظرفیت دریاچه نمک نهایت استفاده را ببرند تا با ایجاد ارزش افزوده فعالیت‌های خود را توسعه دهند.

وجود ظرفیت تولید ۲۵۰ میلیون قرص جوشان
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم نیز طی سخنانی به فعالیت مرکز تولید قرص‌های جوشان در قم اشاره کرد و گفت: این واحد صنعتی سال گذشته ۳۵ درصد نیاز کشور به ویتامین c و قرص جوشان را تأمین کرده است که امیدواریم با توسعه بتواند همه نیاز کشور را تأمین کند.

محمود سیجانی با اشاره به اهمیت صادرات غیر نفتی در شرایط کنونی کشور، تصریح کرد: تولیدات این شرکت سلامت محور به کشورهای همسایه صادر می‌شود که امروز اولین محموله صادراتی این شرکت ارسال شد.

وی از سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیارد تومان در این شرکت سلامت محور خبر داد و گفت: ظرفیت تولید ۲۵۰ میلیون قرص جوشان در این واحد صنعتی وجود دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در ادامه اظهار کرد: ۱۰۰ نفر در این مرکز صنعتی مشغول فعالیت هستند که با گسترش فعالیت به ۵۰ نفر دیگر جذب خواهند شد.

استاندار قم امروز علاوه بر افتتاح خط تولید قرص‌های جوشان، از یک واحد تولید کننده داربست‌های ساختمانی ایمن و قالب‌های فلزی و همچنین یک شرکت تولید محصولات شیمیایی بازدید و در جریان مشکلات و ظرفیت‌های تولیدی این سه واحد صنعتی قرار گرفت.

در این بازدیدها مهرداد غضنفری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم و همچنین تعدادی از مدیران اقتصادی استان حضور داشتند.

کد خبر: ۳۲٬۵۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha