۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
توسعه صادرات و توجه به فعالیت های دانش بنیان برای تحقق جهش تولید
یادداشت؛

توسعه صادرات و توجه به فعالیت های دانش بنیان برای تحقق جهش تولید

کرمان - توسعه تولیدات صادرات محور و حمایت و توجه به فعالیت های دانش بنیان به اعتقاد مهدی حسینی‌نژاد، مدیرکل سازمان صمت کرمان می تواند گام موثری در راستای تحقق شعار جهش تولید در سال جاری در استان کرمان باشد.

مهدی حسینی نژاد؛ بازار: استان کرمان با توجه به پتانسیل های گسترده و قابل توجه در زمینه صنعت و معدن می تواند گام های موثری در راستای تحقق جهش تولید در استان کرمان بردارد. با توجه به تاکید ویژه مقام معظم رهبری بر توسعه اقتصادی و لزوم جهش تولید برنامه ریزی در استان کرمان بر مبنای تحقق شعار سال قرار گرفته است.

رسیدن به اهداف اقتصاد استان کرمان در قالب سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در برنامه ای توسعه ای با هفت محور و ۴۹ برنامه در دستور کار قرار دارد و اجرای ۲۰ هزار میلیارد تومان طرح صنعتی و معدنی در کرمان در این راستا در استان انجام می شود که بخشی از این طرح ها در روزهای گذشته افتتاح شده است.

توسعه طرح های معدنی به خصوص در بخش تکمیل زنجیره تولید فولاد، مس و ذغالسنگ در این زمینه راهگشا است و گام موثری می باشد که در قالب اجرای طرح های مختلف محقق می شود که در سال جاری پیگیری می شود. در همین راستا سرمایه گذاری قابل توجهی از سوی شرکتهای صنعتی و معدنی در کرمان انجام شده است.

احداث واحدهای صنعتی شامل ۱۰ تن فولاد، ۱۳ میلیون تن آهن اسفنجی، ۲۸ میلیون تن گندله سازی و ۳۲ میلیون تن کنستانتره که هر یک از پیشرفت فیزیکی قابل توجهی برخوردار هستند می تواند حرکتی عملی و تاثیرگذار در راستای جهش تولید باشد.

جلوگیری از خام فروشی و فرآوری محصولات معدنی در استان کرمان بسیار ضروری است که در قالب اجرای طرح های صنعتی بالا دستی تحقق می یابد و به تولید هزاران شغل و توسعه اقتصاد استان ختم خواهد شد.

تبدیل استان کرمان به یکی از قطب های صنعتی کشور از مهمترین اهداف در بخش فراوری مواد معدنی است که در این خصوص گام به گام پیش می رویم.

جذب سرمایه و رفع موانع تولید در این زمینه یکی از مهمترین اقداماتی ست که می تواند به توسعه اقتصادی و پیشرفت صنعتی کرمان کمک کند و در این راستا همکاری همه دستگاه های مربوطه ضروری است.

افتتاح ۱۰ هزار میلیارد تومان طرح صنعتی و معدنی در سال ۹۶ و ۹۷ و ۱۳ هزار میلیارد تومان طرح در سال ۹۸ که در سال جاری به ۲۰ هزار میلیارد تومان می رسد در همین چارچوب انجام شده است و آینده درخشان را پیش روی مردم استان کرمان قرار خواهد داد.

توسعه ظرفیت های فولاد و مس با توجه به ذخایر قابل توجه سنگ آهن و مس در استان باید مهمترین زمینه توسعه و پیشرفت کرمان قرار گیرد.

هم اکنون ۲۸ ابرکارخانه در کرمان به موتور محرکه بزرگترین استان کشور تبدیل شده است و هزاران واحد صنعتی پایین دستی و بالا دستی نیز در مناطق مختلف استان در حال تولید و توسعه اقتصادی هستند.

آماری همچون رشد ۱۰ درصدی صادرات استان با وجود تحریم های بی سابقه نشان دهنده رشد اقتصادی در استانی است که به بهشت معادن ایران شهرت یافته است و یکی از سیاست ها نیز توسعه پهنه های معدنی و فعال کردن معادن راکد است.

موانع موجود در مسیر توسعه صنعتی استان باید برداشته شود و رشد ۱۳ درصدی تولید در استان در سال گذشته نمادی از شعار ما می توانیم است که با تکیه بر نیروهای بومی و توان موجود در استان انجام شده است.

کد خبر: ۳۲٬۴۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha