۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱
رتبه نخست آذربایجان شرقی در راه اندازی واحدهای تولیدی جدید
معاون سرمایه گذاری سازمان صمت آذربایجان شرقی خبر داد

رتبه نخست آذربایجان شرقی در راه اندازی واحدهای تولیدی جدید

تبریز- معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از راه اندازی ۶۰ واحد جدید تولیدی و ۷۵ طرح توسعه در این استان در چهار ماهه نخست سال جهش تولید خبر داد و گفت: در زمینه راه اندازی واحدهای تولیدی جدید رتبه نخست کشور را داریم.

به گزارش بازار به نقل از سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، نادر اصغرپور با اشاره به اینکه راه اندازی طرح های یاد شده در سال جاری همسو با برنامه تعمیق و توسعه ساخت داخل می باشد، گفت: این ۶۰ واحد جدید تولیدی با سرمایه گذاری بیش از ۲۴۰ میلیارد تومان و اشتغال جدید یکهزار نفر درچهار ماهه سال جهش تولید راه اندازی شده است.

وی افزود: عمده طرح های راه اندازی شده جدید در زمینه های ماشین آلات و تجهیزات و وسایل نقلیه هستند.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صمت استان همچنین از راه اندازی ۷۵ طرح توسعه واحدهای صنعتی با سرمایه گذاری بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان در سال جاری خبر داد و گفت: سرمایه گذاری در طرح های توسعه ای استان منجر به افزایش اشتغال یکهزار و ۲۰۰ نفری و کسب رتبه دوم کشوری شده است .

وی افزود: عمده طرح های توسعه ای راه اندازی شده در زمینه صنایع غذایی و آشامیدنی، محصولات شیمیایی، لاستیک، پلاستیک، ماشین آلات و تجهیزات همسو با مزیت های نسبی استان و توانمندی های واحدهای صنعتی استان می باشد.

اصغرپور از بازگشت واحدهای تعطیل و راکد به چرخه تولید به عنوان اولویت سازمان صمت استان یاد کرد و گفت: در همین راستا فعالیت تعداد ۳۰ واحد تولیدی تعطیل شده در داخل شهرک های صنعتی استان به منظور صیانت از اشتغال بیش از ۲۰۰ نفر تداوم یافت .

کد خبر: ۳۲٬۳۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha