۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷
پرداخت ۳۰ میلیون تومان وام ودیعه اجاره مسکن در آذربایجان‌شرقی
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی خبر داد

پرداخت ۳۰ میلیون تومان وام ودیعه اجاره مسکن در آذربایجان‌شرقی

تبریز- مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی با اشاره به آغاز ثبت نام وام ودیعه اجاره مسکن برای مستاجران گفت: در این استان ۳۰ میلیون تومان وام ودیعه اجاره مسکن پرداخت می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی، ابوالقاسم سلطانی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، متقاضیان برای دریافت این وام می توانند از ساعت ۱۰ صبح روز شنبه تا ساعت ۲۴ روز پنجشنبه کد ملی سرپرست خانوار را به شماره پیامکی ۳۰۰۰۷۳۶۴۰ ارسال کنند.

وی اظهار داشت: به دلیل محدودیت منابع بانکی، وام ودیعه مسکن با اولویت خانواده های پنج نفره به بالا و افرادی که تازه تشکیل خانواده داده و برای اولین بار خانه اجاره می کنند و نیز مستاجران حقوق‌بگیر ثابت یا تحت پوشش سازمان‌های حمایتی پرداخت خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه اگر مستاجر مشمول این وام شناخته شود وام ودیعه توسط بانک به صاحب خانه وی پرداخت می‌شود، گفت: صاحب خانه باید اصل وام را پس از یک سال در موقع اتمام قرارداد اجاره به بانک بازگرداند و مستاجر نیز در این یک سال باید ۱۳ درصد از سود واحد را به بانک عامل پرداخت کند.

سلطانی، ادامه داد: در قالب این طرح در تهران ۵۰ میلیون تومان، کلانشهرها ۳۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۱۵ میلیون تومان وام پرداخت می‌شود و این تسهیلات با سررسید یک‌ساله به مستاجران پرداخت می‌شود.

وی یادآوری کرد: برای رعایت اصول بهداشتی و جلوگیری از گسترش بیماری کرونا و رفاه حال متقاضیان، ثبت‌نام از متقاضیان وام ودیعه مسکن با استفاده از سامانه پیامکی انجام می شود و نیازی به حضور افراد در ادارات نیست.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: متقاضیان باید در سامانه TEM.MRUD.IR که همان سامانه طرح اقدام ملی مسکن است ثبت نام کنند و بر اساس اولویت‌های تعیین شده افراد مشمول این تسهیلات انتخاب می‌شوند.

سلطانی، افزود: مستاجران متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن باید قرارداد ثبت شده در سامانه املاک و مستغلات را در اختیار داشته و کد رهگیری دریافت کرده باشند.

وی دارا بودن اجاره نامه دارای کد رهگیری، پنج سال سابقه سکونت در همان شهر و خرید و فروش ملک نداشتن از سال ۸۴ را از شرایط متقاضیان برای دریافت این وام اعلام کرد.

کد خبر: ۳۲٬۳۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha