۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۰
هشدار نسبت به وقوع شوک جدید در اقتصاد/ بورس در جمع آوری نقدینگی سرگردان اثرگذار بود
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد

هشدار نسبت به وقوع شوک جدید در اقتصاد/ بورس در جمع آوری نقدینگی سرگردان اثرگذار بود

رضایی رییس کمیسیون عمران مجلس گفت: باید ظرفیت های لازم در بازار بورس فراهم شود در غیر اینصورت حباب خرید سهام شکل گرفته و در پی این رویداد مردم متضرر شده و مجددا شوک جدیدی به اقتصاد کشور وارد می شود.

محمدرضا رضایی‌کوچی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به معایب و مزایایی بازاربورس درشرایطی فعلی کشور،گفت: نخستین اقدام تاثیرگذار بازار بورس جمع آوری نقدینگی سرگردان در کشور بود.

وی تصریح کرد: اقتصاد کشور در سال جاری به واسطه تشدید تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا با چالش ‌هایی همراه شد و این چالش‌ها در ایجاد برخی از بازارهای کاذب از جمله بازارارز، خودرو، مسکن نقش چشم گیری داشت.

رییس کمیسیون عمران مجس اظهار داشت: با این حال بازار بورس از تشدید نقدینگی موجود در کشور جلوگیری کرده و باعث شد تا نقدینگی به بازار بورس ختم شود.

رضایی کوچی تاکید کرد: با این حال نظارت بر انباشت نقدینگی در این بازار هم حائزاهمیت است و باید ظرفیت های لازم دراین بازار فراهم شود در غیر اینصورت حباب خرید سهام شکل گرفته و در پی این رویداد مردم متضرر شده و مجددا شوک جدیدی به اقتصاد کشور وارد خواهد شد.

این نماینده مجلس گفت: دولت و مسئولین بازار بورس باید این بازار را به تعادل لازم برسانند تا عملکرد این بازار نتیجه عکس نداشته باشد.

کد خبر: ۳۲٬۳۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha